Hop til indhold

killing tisser nogle gange hist og her


ThomasM

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er den lykkelige ejer af 2 hun killinger, de er ca 5 og 6 måneder gamle, den ene fungere som hun skal, bruger katte bakken osv uden problemer. Nr 2 er lidt en tosse, og det er her mit "problem" kommer, hun går nogle gange hen og tisser, og det kan være nogle underlige steder, jeg har fx en pose stående i køkkenet, hvor jeg har tomme plasikposer i, den går hun en gang imellem op i og tisser, det er dog ret enkelt, det er jo bare at flytte den pose.

 

Nu er de begge lige blevet steriliseret, og nu har hun fået den dumme ide, at hun til tider syntes det er fedt at tisse i min seng, det syntes jeg ikke er pisse fedt, normalt bruger hun dog sin kattebakke uden problemer, men den har engang imellem hvor hun tisser i min seng, eller på plastik poser osv, har i nogle ideer til hvorfor, og hvordan jeg kan stoppe det.

 

Hun har inden for de sidste 2 uger tisset 2 gange på min dyne, det er jo ikke værre end at jeg får skiftet sengetøj, og vasket dyner ret ofte, men så da helst at det stoppede, og det er endda mens jeg selv ligger inde i soveværelset, at hun lige hopper op, hen og snakke med mig, og så lusker hun pludselig ned i enden og så gør hun sine ting. Da jeg opdagede det sidste gang, tog jeg selvf fat i hende og sagde NEJ og satte hende ud i sin katte bakke, men der havde hun jo allerede tisset, men er der noget jeg kan gøre for at stoppe det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest ville jeg få hende undersøgt for blæreproblemer hos dyrlægen - det kan være fordi hun ikke kan nå det (det kan man ikke altid når man har blærebetændelse) at hun tisser i din seng. Dernæste ville jeg holde hende helt ude af soveværelset en periode - for hun får lynhurtigt preferencer for din seng som naturligt 'toilet' :) Og desuden ikke lade poser og aviser ligge fremme (og som du selv skriver - dem gemmer du bare :)). Platicposer er i det hele taget enormt farlige for katte - de kan få hovedet gennem hanken og gå i total panik og i sidste ende blive kvalt.

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej tak for tippet, det er vasket i hvid eddike og lugter fint igen.

Jeg tror dog jeg har fundet "fejlen" så at sige, da jeg fik dem hjem havde jeg det billige kattegrus fra Aldi, og det virkede rigtig fint, så faldt jeg over noget nyt halløj, som jeg ville prøve, og de brugte det fint begge to. Nu testede jeg så lige med hende der tisser "forkert", og da jeg satte hende ind i katte bakken piskede hun ud igen, så fik jeg pludslig ideen, at det da måske kunne være kattegruset. Jeg tømte bakken og rensede den, og fyldte den billige type fra Aldi i igen, og prøvede at sætte katten ind, og vupti så trippede hun glædeligt rundt derinde, og så tissede hun derinde også, så jeg håber lidt at det bare var der fejlen lå, havde slet ikke tænkt at det kunne være derfor, men når jeg nu tænker lidt tilbage, så passer det nu meget godt med, at hun er begyndt med det der :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er precis det samme som sker hvis en indekat smutter ud. Den kommer ind helt af sig selv når den bliver trængende for der jo ikke noget kattegrus i haven. Det er også derfor at vi opdrættere bruger energi på at fortælle hvad lille mis er vant til når den flytter hjemmefra, for vi kender godt til den slags stædige kattekillinger som den du har.

Link til kommentar
Del på andre sites

det er sjovt at de fungere sådan, men det giver dem jo bare personlighed, og det er jo det man kommer til at holde af.

Begge mine er internat katte som ingen gad have, men det ville jeg gerne :-) så der er desværre ingen "manual" med hvad de kan lide, så det er trial & error hehe, men mad og kattebakke er der da styr på nu, og har fået dem til at bruge kradsetræet også, så der er ingen møbler der lider overlast :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...