Hop til indhold

Kat tisser på dynen.


Mums

Recommended Posts

Hej med jer.

 

Jeg har netop oprettet mig, da jeg er ved at gå ud af mit eget skind pga. vores kat. Hun er 6 måneder gammel, indekat og er ikke steriliseret.

 

Hun tisser på vores dyner, det sker ca. hver tredje aften. Det er oftest, når vi har slukket lyset og lagt os til at sove. Sommetider sker det også, at hun affører på dynen.

 

Vi har vasket dynerne med Rodalon hver gang, og for nyligt begyndte at sprøjte med noget, der efter sigende ikke skulle dufte godt for katte og dermed ikke få hende til at besørge der. Rodalon hjælper ikke, og sprayen hjalp en enkelt nat, hvor hun dårligt turde nærme sig dynen.

 

Hun klarer det fint med at gå på kattebakken på andre tidspunkter, både når hun skal det ene eller andet. Hun tisser ret meget ad gangen, så jeg formoder, det ikke er markering.

 

Jeg har googlet lidt, men jeg har ikke fundet ud af, hvad der ellers kan hjælpe, når vi nu har prøvet disse ting. Vi bor i en etværelses, så det vil være direkte synd at udelukke hende fra stuen, hvor vi jo også sover.

 

Hun trives ganske fint, spiser sin mad, leger og sover godt. Vi kan ikke se nogle problemer med adfærden udover tisseriet.

 

Vil det hjælpe at få hende steriliseret? Det vil vi helst vente med, til hun er lidt ældre. Vi ser ingen tegn på løbetid såsom miaven og ønske om at komme ud.

 

Jeg håber, I herinde kan hjælpe os. På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og velkommen til :)

 

Først vil jeg få hende neutraliseret, det vil gavne jer at gøre det allerede nu. Det kan gøres fra de allerede er 10-12 uger.

 

Prøv at vask alt jeres sengetøj og dyner i hvid eddike, det fjerner lugten, bedre end rodalon synes jeg, og har virket da jeg havde problemet.

Allerede første nat efter vasken, slap jeg for tisseriet. Og har intet haft siden.

Jeg bruger kun rodalon til at sprøjte på madressen, hvis det er gået igennem, så lader jeg rummet være uden for kontakt et par timer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...