Hop til indhold

bivirkninger fra antibiotika?


Cookie

Recommended Posts

Mine killinger har længe haft dårlig mave og de er nu igang med en antibiotika kur der varer 10 dage, og de skal have sidste pille på fredag.

Men syns ikke at der er sket nogen bedring mht den dårlige mave, så jeg tænkte, at ligesom der på meget menneske medicin er den bivirkning at man får tynd mave om det kan være tilfældet her, sådan at jeg først ser det "rigtige resultat" et par dage efter kuren af stoppet?

Link til kommentar
Del på andre sites

det får metronidazol og Noroclav... de skal have sidste pille i morgn... og der står blandt bivirkningerne (fandt en beskrivelse på nettet) at de kan få diaré og kaste op... og Muffin kasted op igår... men virkede ikke syg...

 

er bar bekymret over der ikke er noget ændring i deres afførring efter 9 dages antibiotika...

Link til kommentar
Del på andre sites

Noroclav har helt sikkert diarre som bivirkning.

Det hører til penicillin-gruppen, så der er ingen tvivl om at det kan påvirke den normale tarmflora.

Har du evt prøvet med mælkesyrebakterier?

Du kan evt høre din dyrlæge om det, men de kan i nogle tilfælde hjælpe. Bare husk ikke at give dem samtidig med penicillinen :)

 

Gos bedring til de små

Link til kommentar
Del på andre sites

nej der er ikk taget prøver endnu...

 

dyrelægen siger at det højst sansynligt er en virus de har haft i maven i forvejen også i forbindelse med flytning (har kun haft dem i 2 mdr) er virussen blusset op så den skal vi slå ned, plus de havde maven fuld af orm som de også er behandlet for nu...

 

planen er pt at ringe på mandag og opdatere dyrlægen om hvordan det hele ser ud...

Link til kommentar
Del på andre sites

nej der er ikk taget prøver endnu...

 

dyrelægen siger at det sikkert er en virus(hun brugte et andet ord men kan ikk huske det) de har haft i maven hjemmefra (har kun haft dem i 2 mdr) også i forbindelse med vi adopterede dem er virussen blusset op grundet stress omkring flytning, så den virus skal vi have slået ned. De havde også maven fuld af orm da vi fik dem, det er de igsp behandlet for nu...

 

skal lige siges at de tager på som de skal og er friske og leger vildt og voldsomt med hinanden... men kan umiddelbart ikke mærke på dem at de døjer med dårlig mave... (tror jeg, har svært ved at forestille mig at der sku være mere krudt i røven på dem end der er nu)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...