Hop til indhold

De pokkers lopper


Sjaask

Recommended Posts

Så er det blevet tid til at Toast og Skinke har fået deres første loppeangreb (øv øv).

 

Jeg har derfor været i den nærmeste land & fritid for at bevæbne mig med advantage vet pipetter (undgik frontline da jeg kunne huske dårlige erfaringer fra jer andre), samt en flaske BIO myremiddel spray.

 

Jeg har nu påført en halv pipette til hver kat (de er jo kun 5 måneder), og overvejer nu hvordan jeg skal gøre med sprayflasken. Bør jeg fjerne kattene fra huset inden jeg går igang med at spraye, og hvor længe går der før de må komme ind igen?, skal jeg spraye alle de steder kattene plejer at være, eller bare hist og pis?.

 

Desuden blev jeg pludselig i tvivl om det virkelig kan passe at loppekuren spreder sig på hele katten, når man kun putter det i nakken, jeg synes jo umiddelbart bare at det ser ud til at blive lidt snasket i pelsen omkring påførelsesstedet, og det er så det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det blevet tid til at Toast og Skinke har fået deres første loppeangreb (øv øv).

 

Jeg har derfor været i den nærmeste land & fritid for at bevæbne mig med advantage vet pipetter (undgik frontline da jeg kunne huske dårlige erfaringer fra jer andre), samt en flaske BIO myremiddel spray.

 

Jeg har nu påført en halv pipette til hver kat (de er jo kun 5 måneder), og overvejer nu hvordan jeg skal gøre med sprayflasken. Bør jeg fjerne kattene fra huset inden jeg går igang med at spraye, og hvor længe går der før de må komme ind igen?, skal jeg spraye alle de steder kattene plejer at være, eller bare hist og pis?.

 

Desuden blev jeg pludselig i tvivl om det virkelig kan passe at loppekuren spreder sig på hele katten, når man kun putter det i nakken, jeg synes jo umiddelbart bare at det ser ud til at blive lidt snasket i pelsen omkring påførelsesstedet, og det er så det.

 

Har desværre ingen erfarring med lopper :( Så lytter lige med :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Det du putter i nakken går i blodet på katten og virker over det hele..

 

Engang jeg ikke kunne komme af med lopper gjorde jeg følgende... Alt hvad kattene lå i blev vasket, også sengetæpper... du kan også putte i fryseren (ikke kattene :D), det slår æg og lopper ihjel... jeg støvsugede meget grundigt og sprayede de steder hvor kattene opholdt sig meget... under sengen feks, kattene var selvfølgelig ikke i rummet mens... hvis du kun har fundet få lopper på kattene, ville jeg i første omgang bare behandle kattene og vaske deres senge/huler og se om ikke det var nok..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde loppeangreb onsdag/torsdag sidste uge...

Da jeg fandt en loppe, levende på mig, onsdag, fik hunden en pipette, og alle 14 katte fik en pipette.

Derefter skiftede jeg sengetøj, vaskede det og støvsugede sengen. Kradsetræerne blev støvsuget. Nå ja, hele huset blev, tre gange pr. dag, onsdag, torsdag og fredag.

Torsdag fandt jeg så to døde lopper i sengen, og en levende på mig. Så sengen fik en tur mere.

Huset blev behandlet med biospotix, sprayede godt og grundigt igennem, og så er det ikke giftigt for dyrene.

Har ikke set en eneste loppe siden torsdag. Så nu håber jeg vi er ovre det, men de får lige en pipette igen næste måned, just in case.

Støvsugningen fortsætter, dog ned til det normale niveau, en gang om dagen.

 

 

Der står på flasken om den er giftig for kattene. Hedder det trinol 810 må hverken du eller kattene bo i huset i 6uger. Står på flasken. Det er som regel det middel de anbefaler i Land og Fritid

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh ja, det er 810, jeg fejltolkede 8-tallet som et B, og troede at det hed BIO xD Men nå ja, 810 er det. Men det vil sige, at det ville være ganske udemærket hvis jeg i morgen lavede hovedrengøring, og så i overmorgen sprayede inden jeg skal til dyrlægen med dem begge (de skal neutraliseres begge på samme tid), og så burde de (og jeg) kunne træde ind i huset uden bekymring når vi kommer hjem igen? :D

 

Ps. er der nogen af jer der ved hvor hurtigt loppekuren går i blodet? Toast og Skinke har aldrig slikket på hinanden før, så jeg var nærmest 100% sikker på at jeg ikke skulle frygte det, og alligevel spottede jeg Toast kun 2 minutter efter påføring (hvor jeg lige havde være tpå toilettet) være igang med at slikke Skinkes nakke. Han blev selvfølgelig gennet væk, men kan det have haft betydning for Skinkes loppekur? (Det skal lige siges at der ikke har været nogle tegn fra Toast på fråde eller lignende, så det er ikke engang sikkert at han nåede forfærdeligt meget inden jeg så det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Åh ja, det er 810, jeg fejltolkede 8-tallet som et B, og troede at det hed BIO xD Men nå ja, 810 er det. Men det vil sige, at det ville være ganske udemærket hvis jeg i morgen lavede hovedrengøring, og så i overmorgen sprayede inden jeg skal til dyrlægen med dem begge (de skal neutraliseres begge på samme tid), og så burde de (og jeg) kunne træde ind i huset uden bekymring når vi kommer hjem igen? :D

 

 

som jeg forstår Henriettes indlæg...så må du IKKE spraye huset med det der 810 imorgen, da der skal gå minimum 6 uger inden du og kattene må komme hjem igen...lyder længe, men hvis det ståe på flasken så må det være sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du må ikke spraye med Trinol 810 når du har kat. Jeg vil omgående gå ned og få pengene tilbage for flasken. Du har ikke noget at bruge den til. Som sagt der skal gå 6uger fra du sprayer til du må være i huset igen. Jeg overvejde den selv da vi skulle flytte, huset her har været loppebefængt i halvandet år inden vi flyttede ind. Jeg valgte at bruge biospotix i stedet for, og kunne flytte ind med det samme.

 

Gå du hellere ind på petdreams.dk og bestil en flaske biospotix til kat, den er billigere og er effektiv imod levende lopper i to mdr, og æg i syv mdr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ps. er der nogen af jer der ved hvor hurtigt loppekuren går i blodet? Toast og Skinke har aldrig slikket på hinanden før, så jeg var nærmest 100% sikker på at jeg ikke skulle frygte det, og alligevel spottede jeg Toast kun 2 minutter efter påføring (hvor jeg lige havde være tpå toilettet) være igang med at slikke Skinkes nakke. Han blev selvfølgelig gennet væk, men kan det have haft betydning for Skinkes loppekur? (Det skal lige siges at der ikke har været nogle tegn fra Toast på fråde eller lignende, så det er ikke engang sikkert at han nåede forfærdeligt meget inden jeg så det.

 

Hvis den har nået at slikke meget lige efter påføring kan noget af væsken selvfølgelig være blevet slikket væk. Det er nok bedst at undgå det første døgns tid, men det er ikke sikkert det har haft den store betydning. Hvis man gerne vil prøve et mindre skrapt middel kan man prøve en økologisk loppeshampoo fra Biogance. Den skulle være ret effektiv også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...