Hop til indhold

Min kat er en ballademager, hjælp søges


mowol

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har en ung kastrat på 4 måneder som inden for den seneste måned er begyndt at være en rigtig ballademager, og jeg søger derfor lidt hjælp fra mere erfarne katteejere :)

 

Ting han gør:

- Piver når jeg ikke er i rummet, men så snart jeg går hen til ham stopper han og kigger nysgerrigt på mig.

- Vælter sin vandskål, dette er klart hvad der irriterer mig mest..

- Kradser på tapet og klædeskabsdør. Jeg har op til flere gange måtte male tapeten igen for at det ser pænt ud. Jeg har prøvet at hænge sølvpapir op på væggen men uden effekt. Min klædeskabsdør har en metalkant som han kradser på, og den laver en helt forfærdelig lyd.

- Vælter ting, typisk flasker, glas eller lignende må simpelthen ikke stå op.

 

Foruden det er han en dejlig kat, som har reageret rigtig godt på kliktræning, fremfor et sprøjt med vandbestøveren.

 

Mvh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten... Din kat er ganske normal..! det er lige præcis sådan mange killinger opføre sig og jeg kan trøste dig med at det holder op når han bliver større...

 

Jeg kan ikke forstå at du ikke for længst har købt en ny vandskål som ikke kan væltes.. brug en fladbundet tung keramikskål, du kan altid vende tilbage til den gamle når han bliver voksen... Husk at han ikke gør disse ting får at være styg eller genere dig - han er ved at uddanne sig til en stor jæger og benytter enhver lejlighed til at lege og træne.. han har brug for meget legetøj, og gode kradsebræt.. måske skulle du sætte glas og flasker lidt til side lige nu, du kan sætte dem frem igen når killinge-ræset stopper :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...