Hop til indhold

Nye killinger med øjenproblemer


KatteJohn

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg er den lykkelige indehaver af mine to første katte: Max & millian. Jeg fik dem for tre dage siden.

Det er to brødre, men den ene halter lidt. de er fra D. 21.06.11

 

Dens 2. øjenlåg dækker noget af tiden op til 50% af øjet. Da jeg fik den var øjet halvt lukket af øjenbetændelse.

jeg har givet dem en ormekur.

 

Den ene virker meget tilbage ifht. adfærd. Den sorte er virkelig vaks og er dygtig til koordinerede bevægelser, men den røde (syge) virker meget svag. Den er vigende og ikke så klar på at "legeslås". Den sorte er i det hele taget meget mere freme.

 

Den røde går også rundt og nyser.

 

Kan det være kuren ? Kan det være sygdommen? Er det et stort problem jeg har ?

 

Jeg har vedhæftet filer med billeder.

 

Håber på svar.

 

Mvh. den bekymrede

 

IMG_0090.jpg

IMG_0073.jpg

IMG_0074.jpg

IMG_0075.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Afsted til vet med dem begget to helst i morgen. De skal tjekkes for alverdens ting, for raske ser de bestemt ikke ud.

Ormekur er godt, men dekan også fejle alt muligt andet, når de nyser og øjenen render. Øjenbetændelse skal behandles med salve. Idag kan du vaske dem lidt med isotonisk saltvand, for at få alt snasket væk.

Men afsted til vet ABSOLUT!

Link til kommentar
Del på andre sites

jamen det ser ud til at der ikke er nogen vej udenom!

 

Skal nok holde jer up to date :)

 

Men hvad med adfærden ?

 

Er bange for måske at have fået "den svage" og at den, fortsat, bliver ved med ikke at kunne matche den anden.

 

Har ingen erfaring med at have katte, rigtigt, så er der nogen der kan svare på om dette "udligner" sig og kan være relateret til sygdommen?

 

Mvh.

 

I won't let the john go down

Link til kommentar
Del på andre sites

Som udgangspunkt vil jeg se om ikke en tur til vet ikke kan få den skrøbelige up to date... Men der er ingen garantier. Kilinger er som mennesker forskellige nogle er vildere end andre. Men under alle omstændigheder er det godt de er to :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...