Hop til indhold

Fodring af vild kat i gård konflikt.


Ruddi

Recommended Posts

Hej alle på forummet jeg er ny bruger her :)

 

Hvor jeg bor holder der sig en kat til i vores gård, den kommer og går som den vil, et par gange har jeg givet den lidt mad som den spiste med det voms.

 

Problemet startede med at en emsig nabo overbo har set der har ligget mad ude i gården og så mener hun at jeg har fodret katten og det tiltrækker rotter og måger men tilfældet er ikke sådan da vi hverken har rotter eller måger i vores gård, ydermere er jeg ikke den eneste der har fodret katten.

 

Hun har i dag truet med at anmelde mig og siger at jeg kan blive smidt ud af min lejlighed. Senere hørte jeg at der blev smidt noget ud på naboens gård, den tilhørende gård til hende og resten af opgangen hun bor i og jeg kiggede nysgerrigt og så var hun der og sagde ja det er gift, snart vil du finde en død kat i gården.

 

Hvordan hun vil anmelde mig ved jeg så ikke.

 

Jeg har læst min lejekontrakt og der står der intet om at det er forbudt at fodre katte eller fugle i gården.

 

Hvad tænker i om denne sag?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle på forummet jeg er ny bruger her :)

 

Hvor jeg bor holder der sig en kat til i vores gård, den kommer og går som den vil, et par gange har jeg givet den lidt mad som den spiste med det voms.

 

Problemet startede med at en emsig nabo overbo har set der har ligget mad ude i gården og så mener hun at jeg har fodret katten og det tiltrækker rotter og måger men tilfældet er ikke sådan da vi hverken har rotter eller måger i vores gård, ydermere er jeg ikke den eneste der har fodret katten.

 

Hun har i dag truet med at anmelde mig og siger at jeg kan blive smidt ud af min lejlighed. Senere hørte jeg at der blev smidt noget ud på naboens gård, den tilhørende gård til hende og resten af opgangen hun bor i og jeg kiggede nysgerrigt og så var hun der og sagde ja det er gift, snart vil du finde en død kat i gården.

 

Hvordan hun vil anmelde mig ved jeg så ikke.

 

Jeg har læst min lejekontrakt og der står der intet om at det er forbudt at fodre katte eller fugle i gården.

 

Hvad tænker i om denne sag?

 

Det er noget forbandet vrøvl at hun påstår at kattemad tiltrækker rotter. Muligvis er rotter interesseret i kattemad, men hvis der er en sulten kat i gården, skulle rotter gerne blive spist inden de når at falde til.

 

Du og dine naboer skal dog alligevel tænke jer en ekstra gang om, før i sætter foder op, for hvis du fodrer en herreløs kat, er det faktisk dig der bliver ansvarlig for at bringe katten til dyrlægen hvis den kommer til skade, så jeg synes du skal overveje om du har mulighed for at tage den til dig. Du skal derefter udersøge om den alligevel har en ejer et sted, og tage kontakt til ejeren. Kan du ikke selv tage dig af katten, må du kontakte Inges Kattehjem eller lignende internater, som vil vurderer om katten kan omplaceres, eller om den skal neutraliseres og genudsættes i jeres gård.

 

Men at genudsætte den i gården, vil ikke være den optimale løsning, når hende din nabo går og spreder gift. Men prøv at spørge hende, om hun har undersøgt hvorvidt hun kan blive smidt ud af SIN lejlighed ved at sprede gift på et åbent område hvor børn og eventuelt hunde færdes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke man kan bruge dette mod hende?

 

Bekendtgørelse om bekæmpelsesmidler

Kapitel 13

 

§ 58. Medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning, straffes med bøde den, der

1) overtræder § 13, § 14, stk. 1, § 18, stk. 1 og 2, § 19, § 21, §§ 23-28, § 30, § 31, stk. 1 og 2, §§ 32-34, § 35, stk. 1 og 4, § 36, stk. 1, §§ 38-39, § 40, stk. 3, §§ 42-43, § 46 eller § 50 eller bestemmelser i EU-forordninger vedrørende de af denne lov omfattede stoffer, blandinger og varer,

2) overskrider tolerancer fastsat af Miljøstyrelsen efter § 14, stk. 2,

3) sælger et biocidmiddel uden godkendelse efter §§ 20 og 21,

4) tilsidesætter vilkår knyttet til en godkendelse, tilladelse eller dispensation efter § 23, nr. 2, § 44, stk. 2, eller § 56, stk. 1,

5) overtræder regler fastsat i medfør af § 38, stk. 5,

6) undlader at indgive politianmeldelse efter § 37,

7) overtræder plantebeskyttelsesmiddelforordningens artikel 28, stk. 1,

8) overtræder afgørelser udstedt i medfør af plantebeskyttelsesmiddelforordningens 46 og som offentliggjort i bilag 6 til denne bekendtgørelse, eller

9) overtræder plantebeskyttelsesmiddelforordningens artikel 67, stk. 1.

Stk. 2. Straffen kan stige til fængsel i indtil 2 år, hvis overtrædelsen er begået forsætligt eller ved grov uagtsomhed, og hvis der ved overtrædelsen er

1) voldt skade på menneskers eller husdyrs liv eller sundhed eller fremkaldt fare derfor, eller

2) voldt skade på miljøet eller fremkaldt fare derfor, eller

3) opnået eller tilsigtet en økonomisk fordel, herunder ved besparelser, for den pågældende selv eller andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...