Hop til indhold

loppekur til killing på 4 -5 uger og mormis


Mijv

Recommended Posts

Som overskriften siger går jeg og søger et godt produkt der kan komme lopperne til livs. Min killing har desværre fået lopper. Hun eller moderen virker endnu ikke chikaneret af dem, men det vil være rart at kunne tage hånd om dem allerede nu. Mormissen Mijv, har været vant til at gå ude og derved komme i kontakt med andre katte i naboladet, hvor hun helt sikkert er blevet smittet med dem. Fra i morgen bliver min have indhegnet, så der slipper vi for at skulle tænke på lopper fremover.

 

Er der noget I kan anbefale mig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Øv nu prøver jeg igen. Det forsvandt.

Prøv at se på hjemmesiden "A dog dream.dk". Exner loppemiddel. Indeholder ingen gift. :)

okay mange tak. Jeg kunne godt tænke mig at læse lidt anmeldelse og erfaringer af produktet. Det er dog en fordel at det er uden gift, hvis det altså virker ligeså godt.

Nogle der har erfariner med exner loppemiddel ?

 

Har selv fundet ud af at frontline på spray flaske er det eneste man må bruge til killinger under 8 uger, så det bliver nok en af disse mærker. Til mor katten, er det der nok at bruge en spray også, eller er en pipette bedre?

 

Jeg har hørt rigtig godt om advantage loppemiddel i forhold til frontline med pepette, da nogle katte er blevet imun overfor frontline. Men er det muligt at behandle med begge produkter egentlig?

 

Altså sådan at killingen får Exner loppemiddel/frontline spray og mormis så får Exner loppemiddel/frontline spray og pipette i form af advantage ved siden af?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg snakkede med hittekilling.dk igår, da jeg fik reddet en killing ned, som sad fastklemt ved en tagrande. Killingen var fuld af lopper, små killinger må desværre ikke loppebehandles, eller der er ikke midler dertil. Men jeg fik afvide jeg skulle blande en balje med vand, kropstemperatur, og opvaskemiddel og så vaske killingen deri. Det gjorde jeg, og jeg har ikke set en eneste loppe på hende siden.

Hun går lige nu sammen med Jane og de andre killinger (samme alder).

Link til kommentar
Del på andre sites

Til Mijv vil jeg anbefale Advantage - Frontline virker ikke...

Desuden er Advantage billigere

 

det havde jeg også tænkt på at jeg ville. Men køber jeg frontline til killingen kan jeg jo give to i en i stedet for at skulle ud og købe to produkter.

Og spøgsmålet er også om jeg må bruge den økologiske/frontline spray som killingen jo SKAL ha en af, og bruge på Mijv, og så advantage til Mijv ved siden af?

Regner ikke med at købe frontline pipette.

 

Så det hedder enten exne loppe spray eller frontline til killingen.. Køber jeg denne produkt kan Mijv ligeså godt også få del af dette samtidig?

 

Er det så ikke spild at skulle ofre penge på et ekstra produkt hvis begge katte kan enes om spray udgaven?

 

Og må man hvis det viser sig ikke er nok bruge en loppe spray af de to varianter som tidligere nævnt bruge advantage ved siden af til Mijv med spray'en

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg snakkede med hittekilling.dk igår, da jeg fik reddet en killing ned, som sad fastklemt ved en tagrande. Killingen var fuld af lopper, små killinger må desværre ikke loppebehandles, eller der er ikke midler dertil. Men jeg fik afvide jeg skulle blande en balje med vand, kropstemperatur, og opvaskemiddel og så vaske killingen deri. Det gjorde jeg, og jeg har ikke set en eneste loppe på hende siden.

Hun går lige nu sammen med Jane og de andre killinger (samme alder).

 

jeg ved at man til killinger godt må bruge frontline spray, som det eneste giftige produkt imod lopper til katte. Det har jeg læst mig frem til. Men dit foreslag er da et billiere alternativ, hvis det så går ind og hjælper på problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ved at man til killinger godt må bruge frontline spray, som det eneste giftige produkt imod lopper til katte. Det har jeg læst mig frem til. Men dit foreslag er da et billiere alternativ, hvis det så går ind og hjælper på problemet.

 

Frontline virker ikke, så det er spild af penge....

 

Du må ikke blande produkterne, der skal min. gå 3 uger i mellem.

Jeg vil stadig anbefale Advantage til Mijv, og så give den lille en omgang bad :)

Husk hovedrengøring også :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette> > jeg vil følge dine anbefalinger mht. Mijv. Til killingen køber jeg den økologiske spray der ikke er giftig. Den kan nemlig bruges til at spraye samtlige møbler, gulvtæpper mm. med, plus den fungere til en selv, spray lidt på dig selv og hold f.eks. myg væk fra dig, så de ikke stikker dig. Sprayen bedøver også et myggestik hvis den klør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Henriette> > jeg vil følge dine anbefalinger mht. Mijv. Til killingen køber jeg den økologiske spray der ikke er giftig. Den kan nemlig bruges til at spraye samtlige møbler, gulvtæpper mm. med, plus den fungere til en selv, spray lidt på dig selv og hold f.eks. myg væk fra dig, så de ikke stikker dig. Sprayen bedøver også et myggestik hvis den klør.

 

Er du sød at melde tilbage om denne økologiske spray virker mod lopperne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Er du sød at melde tilbage om denne økologiske spray virker mod lopperne?

det skal jeg nok gøre så snart jeg har købt den. Kan det virkelig passe at den kun kan købes over nettet hmm. Har intet kunne finde om den i forretningerne eller om anmeldelser om den nogen steder. Jeg er f.eks. selv i tvivl om, om den også går ind og dræber æggene, eller kun lopperne.

 

Men den er ikke giftig, så skal ikke være nervøs for killingen, hvis hun får det slikket af sig

Og jeg kan bruge den i resten af huset, på min seng, sofa, tæpper mm.

Plus jeg selv har gavn af den, hjælper den ikke mod lopper, kan det være at den hjælper imod myg. Læste jeg mig i hvert fald frem til, at den skulle være alletiders imod så vi ikke selv bliver stukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...