Hop til indhold

Spændende udsendelse om kattens oprindelse.


O´ernes mor

Recommended Posts

Som overskriften siger så er det her et link til en spændende udsendelse om kattens oprindelse som national geografic har lavet. Sendt på dr1. Man kan se det på dr.nu

http://www.dr.dk/nu/player/#/kattens-vej-fra-rovdyr-til-kaeledyr/13911

 

Jeg fik flere aha oplevelser og blev endnu engang forbløffet over den lille skabning vi alle holder så meget af her på forum.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ud fra udseendelsen lød det mere som om at der er for mange problemer med indavl fordi man manipulere med gener for at fremstille nye katte. En kat skal åbenbart ikke bare være en kat, men se ud på en speciel måde. Specielt er nøgenkatte ved at blive mere udbredt i forskellige former, da folk gerne vil have dyret men ikke hårene på tøjet og gulvet og så er flere og flere folk jo allergiske over for flere og flere ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor svært kan det være? Hvis man ikke kan tåle katte (er allergisk over for dem), så skal man selvfølgelig ikke have katte rendende, og heller ikke katte uden pels. Folk er totalt syge oven i hovedet, hvad angår avl til deres behag. Nogen af dyrene går og er syge hele livet. Sådan noget burde være forbudt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nu ret overbevist om, at hvis jeg en gang bliver allergisk over for mine katte, vil jeg stadig beholde dem.

 

Jeg synes det er helt i orden at man er allergisk overfor katte, og stadig ejer dem. Det er et valg man har gjort, og mange arbejder også med deres allergi.

 

Det kommer jo nok an på, hvor syg du bliver, men lad os da endelig håbe, at det aldrig sker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...