Hop til indhold

min kat angriber ?? hvorfor


pippo

Recommended Posts

:confused:Jeg har brug for lidt katte viden - vi har en dejlige lille kat på 9 mdr. som vi holder rigtig meget af, men der er bare et lille problem

 

nogle gang angriber hun uden grund - eller når vi kæler med hende kan hun først spinne også lige pludselig for man et ordenlig lap. hun er en meget bestem lille dame og tager sig nolge friheder. Hva skal jeg gøre for at få hende til at lade være med at angribe ?? eller hvordan kan det være hun gør det ?!

:confused:

hun er som sagt 9 mdr. inde kat og vi er gode til at aktivere hende

Link til kommentar
Del på andre sites

:confused:Jeg har brug for lidt katte viden - vi har en dejlige lille kat på 9 mdr. som vi holder rigtig meget af, men der er bare et lille problem

 

nogle gang angriber hun uden grund - eller når vi kæler med hende kan hun først spinne også lige pludselig for man et ordenlig lap. hun er en meget bestem lille dame og tager sig nolge friheder. Hva skal jeg gøre for at få hende til at lade være med at angribe ?? eller hvordan kan det være hun gør det ?!

:confused:

hun er som sagt 9 mdr. inde kat og vi er gode til at aktivere hende

Feks skal i aldrig lege med hende med hænderne, kun kæle... så snart hun bider i hånden siger du NEJ og tager hænderne væk og går væk fra katten... min killing er helt holdt op med at bide/angribe mine hænder...

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden løsning der ret sikkert vil fungere er at anskaffe en lille legekammerat af han-køn til hende. Bare sørg for at få dem ordnet så der ikke pludselig er killinger + at det giver nogle temperamentsmæssige fordele at neutraliserer dem begge. Men hvis hun har en katte-ven vil hun helt sikkert synes at det er sjovere at tumle med ham, end det er at tumle med jeres hænder.

 

Og bare rolig, hun vil stadigvæk synes at det er hyggeligt at nusse hos jer, så det er ikke fordi hun mister interessen for jer fuldstændigt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har også haft sådan en kat. Hun var rigtig rigtig strid og jagtede min søn rundt og overfaldt hans ben hvis de stak uden for sofaen. Hun lå også på lur og ventede til han gik fra sofaen fx. ud på wc´et. Det var så slemt en overgang at jeg har set min søn løbe frem og tilbage i sofaen for at prøve at komme hen et sted hvor han uden fare kunne komme ned så han kunne komme på wc, mens den lille stride dame bare rendte frem og tilbage på gulvet og ind imellem rakte op efter hans tæer og langede ud efter dem. Hun overfaldt også nogle af mine gæster, hvor hun enten sad i armen eller benet på hende.

Det der hjalp for mig var kun at lege med ting på fx. snor eller pind, så hun aldrig forbandt hænder eller fødder som legetøj. Et hårdt og kontant nej når hun så alligevel angreb, ros når hun stoppede og eller totalt ignorering hvis hun ikke kunne stoppe. det synes hun ikke var særlig fedt da hun var min lille baby (var også hendes navn) og helst skulle klistre sig op af mig hele tiden.

Men du behøver ikke være bange for at hun er agressiv og har en brist. Det er meget normal adfærd, det skal bare stoppes/korrigeres så den ikke er destruktiv og til gene og fare. Sådan et kattebid eller en rift indeholder nemlig mange bakterier og kan blive til grimme sår. Vil anbefale jer at købe noget vask hænder uden vand sæbe eller hvad det hedder hvor der er noget desinfiserende i. Det bruger vi, hvis vi blandt andet er kommet i vejen for en katteklo og det er meget effektivt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...