Hop til indhold

Hjælp


Sidsel-Shelby

Recommended Posts

Tag det helt roligt :)

Det er ikke farligt, jeg giver også mine katte makrel i tomat engang imellem som en snack.

Det er ikke det sundeste, men det er bestemt ikke noget de dør af at spise ved sjældne lejligheder. :)

 

Faktisk var det makrel i tomat som min ældste kat fik den første nat jeg havde ham. Fik ham nemlig ca. klokken 12 om natten ret pludseligt, så jeg havde intet kattemad, og havde først mulighed for at købe det dagen efter da butikkerne åbnede :)

Link til kommentar
Del på andre sites

mange tak for svarene :)

Blev lidt nervøs, da det er første gang jeg har killinger,

og jeg har hørt/læst et sted at makrel i tomat og tun ikke skulle være godt for dem..

Så er meget lettet over at det ikke er skadeligt. ved dog godt at tun indeholder for mange tungmetaller til at det er sundt for sådan en lille misse mave :)

Link til kommentar
Del på andre sites

mange tak for svarene :)

Blev lidt nervøs, da det er første gang jeg har killinger,

og jeg har hørt/læst et sted at makrel i tomat og tun ikke skulle være godt for dem..

Så er meget lettet over at det ikke er skadeligt. ved dog godt at tun indeholder for mange tungmetaller til at det er sundt for sådan en lille misse mave :)

 

Godt at du fik ro på :)

Men så længe du ikke giver katten det ret ofte, så sker der ikke noget. Men altså makrel i tomat og tun er ikke det mest sunde, men brug det bare som slik engang imellem, det gør de fleste af os andre vist også :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes atså folk er lidt hysteriske... Prøv lige at tænk på hvad vi andre putter i munden af kemikalier hver evig eneste dag, læs varedeklerationerne..

og så må katte ikke få tun fordi der er tungmetaller i - jeg har altså aldrig hørt om en kat som døde af tungmetal-forgiftning... Mine katte får lidt tun engang i mellen, de lever selvfølgelig ikke af det, men de får det som guf og elsker det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes atså folk er lidt hysteriske... Prøv lige at tænk på hvad vi andre putter i munden af kemikalier hver evig eneste dag, læs varedeklerationerne..

og så må katte ikke få tun fordi der er tungmetaller i - jeg har altså aldrig hørt om en kat som døde af tungmetal-forgiftning... Mine katte får lidt tun engang i mellen, de lever selvfølgelig ikke af det, men de får det som guf og elsker det...

 

Som guf er det også fint nok :)

Men som du selv siger, skal de bare ikke have det hver dag, ligesom at vi mennesker ikke har godt af at spise slik hver dag :)

Personligt ryger jeg da også, og selvom jeg ikke føler at jeg tager skade af det lige nu og her, så kommer konsekvenserne jo nok på længere sigt. Det samme med tun og katte... Usunde ting gør dem sjældent syge med det samme, men på lang sigt kan det være at det koster en dyrlæge-regning ekstra fordi der kan komme nogle sene følgevirkninger, hvis de er blevet over-fodret med det.

 

Men man kan jo ikke kalde en snack i ny og næ for over-fodring :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...