CamillaHolgaard Skrevet Maj 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 20, 2011 Hej alle sammen, vi er blevet i tvivl med sofus's øjn . han har volsom øjnbetændelse hvor han ikke kan se ud af øjne om morgen, så gik der en enkelt dag hvor det faktisk så rigtig fint ud Idag er hans øjenlå rødt og hævet og øjnbetænelsen er blevet værre igen han vil helst ikke åbne øjne helt, kan det være noget alvorligt eller forsvinder det med tiden når man vasker det med lunkent vand (: ? Han er kun 10-12 uger gammel Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
O´ernes mor Besvaret Maj 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Som jeg skrev i din anden tråd. Kamillete i stedet for lunken vand og så ville jeg altså gå til dyrlægen når det er så slemt som du siger. Det kan godt blive noget værre noget. Du kan læse om det her http://www.netdyredoktor.dk/sw5483.asp Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
CamillaHolgaard Besvaret Maj 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Mange tak for det :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
O´ernes mor Besvaret Maj 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Det var så lidt. Vi skal jo passe på de små pus Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
CamillaHolgaard Besvaret Maj 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2011 Ja det skal vi :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
mis78 Besvaret Maj 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2011 Du skal så afgjort til dyrlægen med din kat, helst i dag senest i morgen, da han er lille. Jeg er bange for at der kan være tale om kattesyge. Når man taler om kattesyge er det lidt misvisende da der er flere forskellige sygdomme der alle kaldes for kattesyge bla. calici der mest giver symptomer i munden og herpes virus (ikke den samme som hos mennesker) der kan give problemer med øjnene. Det skal behandles hurtigt fordi han ellers kan risikere at miste synet og så skal I se at få ham vaccineret. Nå killinger dier hos moren er de beskyttet af hendes antistoffer (dvs hendes vaccine), men da de kat ikke längere er hos sin mor og da jeg tillader mig at tvivle pa at moren er vaccineret efter det du har fortalt os (det virker som et rigtig dårligt sted og jeg haaber du ikke anbefaler dem til andre. Det er meget vigtigt at behandle kattesyge og at vaccinere da det ellers kan blive kronisk og kan føre til døden hos killinger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
CamillaHolgaard Besvaret Juni 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2011 Kæmpe nyheder, så lille sofus på rette vej, vi har anmeldt dem vi købte ham af, da vores dyrelæge sagde det var vigtigt at gøre, og han kendte dem.. Men nu vejer sofus 1 kg men dog stadig for tynd siger dyrelægen, øjnbetændelsen er blevet bedre, nu kan han i det mindste se igen.. Tak for alle jeres råd og har helt klart gjort alt hvad jeg kunne gøre for at hjælpe min lille baby. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Vibse og Missebanden Besvaret Juni 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2011 Dejligt at Sofus er blevet frisk igen..Men kamillete må man bestemt ikke bruge.. Hvis en kat har øjenbetændelse,er det bare med at komme af sted til dr. dyr.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Vibse og Missebanden Besvaret Juni 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2011 http://www.netdyrlæge.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=230&Itemid=265 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts