Hop til indhold

Øjen betændelse :(? Hva skal jeg gøre


CamillaHolgaard

Recommended Posts

Hej alle sammen, vi er blevet i tvivl med sofus's øjn . han har volsom øjnbetændelse hvor han ikke kan se ud af øjne om morgen, så gik der en enkelt dag hvor det faktisk så rigtig fint ud Idag er hans øjenlå rødt og hævet og øjnbetænelsen er blevet værre igen :( han vil helst ikke åbne øjne helt, kan det være noget alvorligt eller forsvinder det med tiden når man vasker det med lunkent vand (: ?

Han er kun 10-12 uger gammel :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal så afgjort til dyrlægen med din kat, helst i dag senest i morgen, da han er lille. Jeg er bange for at der kan være tale om kattesyge. Når man taler om kattesyge er det lidt misvisende da der er flere forskellige sygdomme der alle kaldes for kattesyge bla. calici der mest giver symptomer i munden og herpes virus (ikke den samme som hos mennesker) der kan give problemer med øjnene. Det skal behandles hurtigt fordi han ellers kan risikere at miste synet og så skal I se at få ham vaccineret. Nå killinger dier hos moren er de beskyttet af hendes antistoffer (dvs hendes vaccine), men da de kat ikke längere er hos sin mor og da jeg tillader mig at tvivle pa at moren er vaccineret efter det du har fortalt os (det virker som et rigtig dårligt sted og jeg haaber du ikke anbefaler dem til andre.

 

Det er meget vigtigt at behandle kattesyge og at vaccinere da det ellers kan blive kronisk og kan føre til døden hos killinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Kæmpe nyheder, så lille sofus på rette vej, vi har anmeldt dem vi købte ham af, da vores dyrelæge sagde det var vigtigt at gøre, og han kendte dem..

Men nu vejer sofus 1 kg men dog stadig for tynd siger dyrelægen, øjnbetændelsen er blevet bedre, nu kan han i det mindste se igen..

 

Tak for alle jeres råd og har helt klart gjort alt hvad jeg kunne gøre for at hjælpe min lille baby.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...