Hop til indhold

Ene kat?


Angel

Recommended Posts

Hejsa:)

Jeg skal snart have kat, en huskat-blanding fra min kusine.(Han blev født den 1 maj)

Det er (vist) en hankat,og det var meningen jeg skulle have ham og hans bror, men hans bror døde beklageligvis.

Men jeg har hørt/læst at katte har megen glæde af hinanden og at man bør anskaffe sig 2 fra starten...

Så her kommer mit spørgsmål:

Bør jeg finde endnu en kat, eller kan Ra være alene kat? hvis jeg bør købe endnu en killing skal det så være en hunkat eller en hankat?

Redigeret af Angel
Link til kommentar
Del på andre sites

Katte UENDELIG meget glæde af af være 2 eller flere sammen.

Jeg har selv 2. En dreng og en pige med kun få måneders aldersforskel. Det er ret vigtigt at de er ca. samme alder, da de så vil følges ad i aktivitetsnivau livet igennem, hvorimod en ung kat nemt vil kunne komme til at irritere en ældre kat, på grund af deres vidt forskellige energibeholdning.

 

Som Bornholmeren nævner, er det ret ligegyldigt hvad køn de er når bare de er neutraliserede, men jeg har oplevet at hun-katte kan være en del mere stride overfor andre hunkatte end hannerne er, så hvis jeg selv skulle vælge her og nu, ville jeg tage 2 hanner eller en han og en hun sammen.

 

Men ja katte kan tilbyde hinanden en helt anden form for aktivering end vi mennesker er i stand til. Vi er jo ikke sammen med dem 24 timer i døgnet, og vi er ikke altid friske på at tage en sprinter igennem hele huset sammen med dem, eller en vild brydekamp.

 

Nogen frygter (det gjorde jeg i hvert fald), at kattene vil blive så gode venner at de glemmer deres menneske®, men bare rolig. Selvom de kan lide at putte op ad hinanden, vil båndet til hånden der fodrer dem altid være stærkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil sige at det med at neutralisere stemmer jeg også på.

Som kattefyren siger er min erfaring også at tøserne er de strideste. Vores hunkat der er ca halv størrelse af vores hankat er dronningen herhjemme. Hun må også gerne snuse til ham og bide ham i halsen når hun mener de skal lege, men slikker han på hende, snuser til hende eller nogen gange bare går forbi hende, får han et par flade.

Min eneste personlige erfaring med to tøser sammen, var nærmest katastrofal. Jeg er overbevist om at de ville have revet hovederne af hinanden hvis de ikke var blevet skilt ad.

To hanner sammen - mine var endda ikke engang neutraliserede dengang - har været langt den bedste erfaring med sammenførelse af katte.

 

Men men men, to katte der er alderssvarende og begge er neutraliserede, så tror jeg det er hip som hap. Men de har glæde af det. Om de bliver katte der ligger i ske eller ligger i hver deres ende af sofaen. Mine skal ihf altid liiiige holde øje med den anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...