Hop til indhold

Underlige ting din kat spiser


Luna

Recommended Posts

Min hunkat på 2 år spiser og drikker de mærkeligste ting hvis hun kan komme til det når hun tror vi ikke ser det..

 

Når vi glemmer at lukke låget på vores brødkasse så kommer hun pludselig stormende med en pose toastbrød. Det skal lige siges det er HELE posen hun kommer stormende med. Hun lader pænt rugbrød og franskbrød ligge men toastbrødet SKAL stjæles. Derudover ynder hun at drikke kaffe, kakao, koldskål og vand af glas. Dette er dog altsammen noget der bliver stoppet når det bliver opdaget da det jo ikke er sunde ting for en kat.

 

Hun kan ikke lide fisk. Hverken frisk eller konserves, dog kan tun på dåse få hende op og ringe som det eneste fiske produkt. Kager med syltetøj bliver slikket tør for syltetøj, vanilieis, ost, leverpostej, pålæg er også at foretrække for min tossede kat.

 

Spiser jeres kat(tte) underlige ting? :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan lige se det for mig. :) Haha.

 

Altså ja, vores kat er også med på den værste. Leverpostej er også noget af en delikatesse for vores Cleo.

Cleo er også glad for pålæg, ost, hytteost og alt muligt andet hun ikke må få.

 

Forleden dag, havde jeg spist nogle hotwings, og så skulle jeg hurtigt noget jeg ikke kan huske, det krævede i hvert fald jeg blev nødt til at gå fra tallerknen et kort øjeblik. Da jeg kom tilbage, kunne jeg se hun havde været forbi og flytte på et af skrogene. Puha.

 

Alt andet end kattemad er bare lækkert for hende.

 

Prøv evt. at købe sådan en lille vandpistol eller lign. der kan sprøjte med vand. Hver gang I ser hende komme op på bordet osv., så sprøjt vand på hende. Tro mig, hun gør det aldrig igen.

 

 

 

Din kat er nok ligeså tosset som vores. ;)

 

- Ingrid

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså herhjemme spiser kattene alt...

 

Pizza, helt bunden (selvom der er kød på)

Salat bliver også spist med velbehag

Ost i alle afskygninger

A38 - hvilket er sundt for deres mave

Alt slags kød

Yoghurt

Is

Pålæg

Chips

Vingummi

osv.

 

Jeg kunne fortsætte i det uendelige..

 

Herhjemme må de nemlig godt smage...

 

 

Mht. vandsprøjtning - ikke lige den bedste løsning, alt efter hvad du skal bruge katten til. Jeg udstiller katte, og de skal være van til at være på bordet, og ikke bange for den, for så kan de ikke udstilles. Derudover er det meget nemmere at have katten med til dyrlægen hvis bordet ikke skræmmer, her skal de jo også op på et bord :) Bare lige input...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold da op, lyder da også lækkert. ;)

 

Herhjemme er hun også velkommen til at snuse og smage. Men kun i MEGET små portioner. Noget som er et klart hit, er havregrød.

 

Det kan jeg godt forstå. Med vores kat, har hun bare skullet lære sin plads at kende, da hun kunne finde på at hoppe op på bordet mens vi spiste. Jeg har det fint med vindueskamme, seng og sofaer, bare ikke bordene. Jeg vil sige at vi giver hende kun et sprøjt som sidste udvej, hvis hun virkelig dummer sig. Ellers får hun et bestemt nej. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores hankat er stort set alt ædende. Vores hunkat gider kun spise sin tørfoder. Ikke engang vådkost kan vi lokke i hende. Hun vil meget gerne snuse til alt, men vil aldrig smage.

 

Min gamle hankat spiste alt det han så jeg spiste. Så en aften da jeg havde siddet og guffet avocado i mig, mente han det var snyd jeg ikke havde delt, og han fik fat i den halvdel jeg ikke havde spist færdig og skralden fra den anden halvdel og tygget dem tørre for avocado. De var pænt fisket op af skraldespanden da jeg vågnede næste morgen.

 

Ud over det så har alle mine katte helst ville drikke vand der ikke var kommet ud af hanen i en dejlig ren skål. Nej diverse vandpytter og gryder der står i blød er langt bedre drikkevare i deres øjne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha.... Katte er bare morsomme.

Min veninde har et køleskab med indbygget vandhane og det kan også lave isterninger. Hver gang man tager nogle isterninger kommer kattene stormende og skal have en isterning hver som de så skal slikke på ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm ved ikke om mine to spiser seriøst underlige ting...

 

De er ret vilde med torskerogn og katte-chokolade.

De er også rigtig glade for rå æg, og de får derfor lov at dele et økologisk æg engang imellem.

Og så spiser de tonsvis af fluer for tiden, som flyver rundt et par centimeter over græsplænen, for man er jo sej hvis man kan fange et flot bytte, men så skal det da også lige spises haha.

 

Ellers spiser de ikke så meget underligt. Jeg er ikke så meget for at give dem ting som de bare spiser for at spise. Det meste guf de får, indeholder en eller anden form for næring, og helst så lidt overflødige tilsætninger som muligt, men det er nok bare mig der er kedelig :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores katte har lidt forskellige ting de gerne vil smage!

Coco spiser KUN tør - fodder, af og til en tør godbid. Hun rør ikke våd fodder eller vores mad. Hun vil gerne snuse lidt men det er det.

Luca elsker te og især at rulle sig en en aflagt te pose :S og hvis hun kan komme i nærheden af smør - men det må hun ikke

Viktor er meget meget glad for kakao og is!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores katte har lidt forskellige ting de gerne vil smage!

Coco spiser KUN tør - fodder, af og til en tør godbid. Hun rør ikke våd fodder eller vores mad. Hun vil gerne snuse lidt men det er det.

Luca elsker te og især at rulle sig en en aflagt te pose :S og hvis hun kan komme i nærheden af smør - men det må hun ikke

Viktor er meget meget glad for kakao og is!

 

Min gamle hunkat var heller ikke til at styre hvis jeg lavede te. Vi skulle nærmest slås om kruset og stod det på bordet og jeg var dum nok til at kigge væk et par sekunder, kunne jeg næsten være sikker på hun stod med hele hovedet nede i kruset og slubrede i sig. Det blev endnu bedre af hvis jeg havde kommet honning i.

 

Det er min nuværende hankat forresten også helt syg med - altså honning - så det er ikke noget med at lade sådan en bøtte honning stå på bordet natten over. Så er den åbnet og snasket i. Det er også den eneste gang jeg har oplevet ham gå på bordet mens jeg sad og kiggede på. Han skulle nemlig op og smaske i den honning bøtte der stod og var åben og duftede så godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min hankat er helt tosset med alt hvad jeg spiser, drikker :P

Så er det næsten ligemeget hvad det er ...

Dog er kaffe ikke noget han drikker :) da han var lille satte jeg en kop kaffe fra mig, og

hopla med det samme var Toulouse der med hoved nede i koppen og tog en ordenlig slurk :)

Det gør han aldrig mere han hoppede rundt med tungen ud af munden, så idag når han kan lugte kaffe

holder han sig pænt væk :P

Redigeret af Sidsel-Shelby
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...