Hop til indhold

Sukkersyge


C-lotte

Recommended Posts

Min kat har fået sukkersyge, men klarer det i virkeligheden ok med insulin og daglige blodsukkermålinger. Da hun først blev diagnosticeret læste jeg alt hvad jeg kunne om emnet, desværre er der mest beskrivelser om sygdommen, ikke så mange om hvordan det er at eje en kat med sukkersyge og hvad det kræver at tage sig af den.

Så jeg har oprettet en hjemmeside, mest for at jeg selv kunne have overblikket og behandlingen, men også for at andre måske kan gøre brug af mine erfaringer eller får lyst til at skrive til mig og udveksle erfaringer. Jeg har valgt (ikke med min dyrlæges velvilje) ikke at lade min kat behandle på den traditionelle danske måde med diabetiker tørkost, men derimod skifte alt tørkost ud og udelukkende fodre med vådfoder med lavt kulhydrat. Min kat er i rigtig god bedring og har for

anden gang idag ikke haft behov for sin insulin da hun kom ned på 7.7 i blodsukker før indsprøjtning. Jeg gør mig stor håb om at hun inden for en overskuelig fremtid helt kan undvære insulin, men er også afklaret med at hvis det ikke sker, så er det ok, for hendes livskvalitet er 100 % forbedret efter hun er blevet diagnosticeret og kommet i behandling.

 

Hvis nogen har lyst til at se med på hjemmesiden eller udveksle erfaringer, så er jeg på www.sukkerkatten.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun vejede 6.3 kg i november så der var hun lidt overvægtig. Her i Januar da hun blev diagnosticeret vejede hun 5.3 og man kunne tydeligt mærke ribbenene og dyrlægen sagde at hun ikke måtte blive tyndere. Nu har hun taget 200 gram på igen. Men hun har altid været glad for mad og alt slags mad.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun vejede 6.3 kg i november så der var hun lidt overvægtig. Her i Januar da hun blev diagnosticeret vejede hun 5.3 og man kunne tydeligt mærke ribbenene og dyrlægen sagde at hun ikke måtte blive tyndere. Nu har hun taget 200 gram på igen. Men hun har altid været glad for mad og alt slags mad.

Okay... jeg tænkte at det kunne hjælpe at den tabte sig lidt, men det har i helt styr på kan jeg se :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...