Hop til indhold

Hvilken race er bedst egnet til inde- og alenekat?


Ditte

Recommended Posts

Hej Alle

Min kæreste og jeg har mistet vores ELSKEDE Oscar i trafikken og har derfor besluttet os for at få en indekat næste gang. Vi har derfor følgende to spørgsmål som vi håber nogle er jer kloge-katte-elskende-mennesker kan svare på :)

 

1. Hvilken race (af alle katteracer) vil egne sig bedst til inde- og alenekat?

Vi er faldet for følgende to racer: Hellig Birma og Ragdoll

2. Hvilken vil egne sig bedst af de to?

 

På forhånd tak :)

 

Mvh Ditte

 

PS. Jeg vil gerne frabede svar der ikke svare på spørgsmålene, men blot formaner om, hvorvidt man bør have to eller flere katte. Dette er også min holdning, men min kæreste vil meget gerne have en ny kat - men kun en - så det må jeg jo respektere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle katte egner sig i princippet til at være indekat, hvis de vel og mærket er opvokset som indekatte.

 

Som alenekat vil jeg tage en omplaceringskat inden for en af racerne. Altså ikke en killing.

Jeg vil derudover tage ud og besøge nogle forskellige opdrættere inden for begge racer, for at danne et indtryk af hvordan kattene er. Opdrætteren vil også kunne guide jer igennem, så I får den kat som lige passer Jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hæhæ.. hej ditte, jeg forstå godt din frabedelse.. men man vil jo så gerne fortælle om sine ejene erfaringer :D både for det ene og det andet, men.. jeg købte engang en rigtig fed bog (i netto, 70,-) om katteracer i billeder, historie og fakta.. og de 2 racer du nævner er begge afslappede og rolige, sociale og legesyge og kræver daglig pelspleje. "Mit personlige" forslag vil være en ragdoll pga. at den umiddelbart er mere rolig og kræver mindre pelspleje.. mvh. Tina.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...