Hop til indhold

Miaver i bakken


Bo Stig Belkov

Recommended Posts

Gæst tinkavera
Hej Alle katteelskere

 

Vores dejlige hankat ( sorte ) er begyndt at miave når han skal i bakken og lave stort, vi har undersøgt om der skulle være noget ved ind/udgangen ved pelsen, men der er intet at se ... Nogle andre der har et bud ...:confused:

 

Præcis samme adfærd har jeg lige set beskrevet på et andet forum. Denne kat have lidt mindre afføring og i mindre stykker end vanligt. Katteejeren kontaktede dyrlægen. Diagnosen var forstoppelse (og så var katten i øvrigt dehydreret). Hvis ikke specialfoder mod forstoppelse hjalp meget hurtigt, skulle katten i narkose og have lavement.

 

Nu ved jeg jo ikke hvordan Sortes afføring er, men hvis den er træg, så er det vigtigt, at han får nok væske! Så giv ham vådfoder. (det er også godt for nyrer og urinveje).

Giv evt. også noget olie i form af kattemalt, paraffinolie eller lidt tun i olie.

 

Hvis intet af dette virker (hvis altså der er tale om træg afføring) så kan dyrlægen ikke vente til januar.

 

Det kan også være noget med analkirtlerne, der generer ham.

 

Og som A. Petersen nævner, vær obs på om det skulle være noget med urinvejene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Bo Stig Belkov - hvordan går det med katten?

 

Det er jo ikke sikkert, at det er det samme problem, som den kat jeg fortalte om før, men vil alligevel fortælle, at denne kat i dag fik lavement hos dyrlægen - og store hårboller blev skyllet ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst tinkavera

Godt at han også laver store størrelser ;-)

 

Hvis lidt vådfoder har hjulpet lidt, så kan mere vådfoder måske hjælpe mere.

 

Hvis han ser fin ud bagi, så er det nok ikke analkirtlerne, men træg afføring der generer. Jeg synes I skulle prøve at give ham lidt kattemalt - ikke hver dag, men et par gange om ugen i en periode, eller give ham lidt olie (fx lakseolie) i vådfoderet.

 

Kattegræs (spiret hvede eller havre) eller stuebambus kan måske også gøre godt. Om ikke andet er det godt at ganske i :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...