Hop til indhold

Kat spiser eller drikker ikke


Magnus

Recommended Posts

Hej allesammen min kat Åve(jeps med V :-) lang historie hvorfor han fik sådan et pensionist navn) vil ikke spise eller drikke mere og jeg synes jeg har forsøgt stortset alt, så jeg tog til dyrelægen med ham og han blev derefter indlagt med drop og de vil også tvangsfodre ham, han har gulsot ser det ud til han's øjne er helt gule og de vil tage en blodprøve og få svar imorgen.

 

Det hele ser ud til at være ordnet men jeg kan ikke vente er ekstrem nervøs så måske nogle af jer derude kunne fortælle mig lidt hvor farligt det er og om jeg skal gå af med ham.

 

Åve er ekstrem rolig og glad han elsker mad specielt grøntsager. Det med maden startede da jeg tog på ferie om fik ham passet hjemme hos mig selv da jeg så kom hjem og ville fodre ham spiste han ikke noget og jeg tænkte det måske var fordi han var blevet forkælet mens jeg var væk så jeg lagde ikke mærke til noget rigtigt, der gik hele 3 uger før jeg faktisk tænkte mig om og blev bekymret så jeg ringede til dyrelægen.

 

Men er der fare for at han skal aflives? Dyrelægen nævnte ikke noget om det heldigvis men måske ved nogle af jer noget om det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har snakket med dyrelægen hun vil tage nogle blodprøver på ham hun nævnte som sagt ikke noget med aflivning og han kom først ind idag så jeg må jo bare håbe på det bedste men idag da vi afleverede ham spiste han noget og legede og var kælen og aktiv, men han var også stærkt dehydreret så jeg må håbe på det bedste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Katte kan udvikle fedtlever efter bare 2 døgn uden mad, så hvis katten stort set ikke har spist i 3 uger, så vil det undre mig, hvis leveren ikke har taget varig skade

:-(

Det hjælper godt nok ikke noget nu, men 3 uger!!! Det var alt, alt for længe det tog dig at tænke dig om! :-(

 

Jeg håber det bedste for stakkels Åve.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er også meget ked af jeg ikke lagde mærke til det noget tid før men han brokkede sig ikke og viste absolut ingen tegn jeg har 2 katte så jeg kunne ikke rigtig se om han havde spist for lidt eller ej. Men Åve var stærkt dehydreret og havde stortset ingen krafter så nu for han drop og de vil tvangs fodre ham og de vil forhåbentlig også give ham noget pencilin. Jeg er sikker på han nok skal klare den han var væk i 4 uger og kom hjem derefter helt smadret og overlevede så jeg tror sgu nok han klare den alligevel :-)

Og som sagt igen igen lægen gav intet tegn for at Åve var meget syg, men selvfølgelig skulle i "behandling" med det samme

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære alle!

 

Dyrelægen ringede idag og sagde at Åve's lever og nyre havde taget rigtig meget skade på ham MEN! Han var så tillidsfuld til mennesker (Katten Åve) at der ingen problemer var med medicin mad eller drikke så Åve klare den og kommer hjem imorgen. Jeg skal dog tvangs fodre ham selvom han spiser ihvertfald 4 gange om dagen. Han vejer lige nu 3.7 kilo så han havde tabt 50% af han's normale vægt hvilket er kritisk men han klarede den sgu alligvel så jubel herhjemme :-)

 

Tusinde tak fordi i svarede allesammen :-)

 

Kh Magnus

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Forfærdelig sørgelig historie :'( , men det var trods alt det bedste, at Åve nu har fået fred.

Eftersom du ikke bemærkede, at din kat var så syg, at han gik fra vand og foder gennem 3 uger, og du ikke reagerede før han havde tabt halvdelen af sin vægt (!), så ville det efter min mening have været uforsvarligt af dyrlægen at lade dig få katten - der ville være særdeles plejekrævende - med hjem igen.

Det gør ondt i hjertet at tænke på, hvad den stakkels kat har været igennem, og jeg er lettet over, at han ikke skal lide mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære Tinka, jeg snakkede med lægen om hvad der var sket og hun sagde at Åve ikke har lidt på nogen måde han er født med en dårlig lever og nyre og det var bare et spørgsmål om tid før dette ville ske, Åve havde det godt dagen inden jeg skulle ha' ham hjem, men gik i koma og døde senere af kramper men det er dejligt at vide han ikke led ellers havde jeg fået ham aflivet for længst. Men jeg tror sgu ikke jeg har grædt så meget i hele mit liv, han var en dejlig kat, men jeg fik lov til at se ham (død dog) og sige farvel så nu skal han begraves.

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt at Åve har fået fred nu.

 

Undskyld at jeg bruger tråden her, men hvor længe kan en kat undvære vand og føde før den begynder at tage skade af det?

Jeg fik engang mine 12 dyr passet af en nabo da jeg var på ferie. Han havde ikke opdaget at en af kaninerne ikke spiste og drak. Den måtte aflives dagen efter jeg kom hjem. Derefter har jeg altid betalt mig fra at få dem passet af en meget dyrekyndig (dyrelægestuderende) pige så jeg med fred i hjertet kan tage på ferie/weekend.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...