Hop til indhold

Kattene LARMER om natten


3kærlighedskatte

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger:p

 

Vores tre katte har det sidste lange stykke tid haft en træls vane med at lege og LARME rigtig meget om natten. det genere vores underbo MEGET så de er lukket ude af soveværelset om natten. Men det genere egentlig også os!

 

De løber rundt efter hinanden og vælter ting og sager og det lyder som om der er ti børn der dtår på rulleskøjter:eek: De opildner også hinanden, for de er typisk kune to ad gangen der går amok!

 

Jeg ved godt de er nat dyr osv. men vi kunne alligevel godt tænke os at se om der er noget vi kunne gøre ved det. Det kunne også være hyggeligt at kunne have dem i soveværelset om natten. Har i nogen forslag???

 

PS. vi flytter om 3 uger, så tænker det er noget vi kunne gøre noget ved i den nye lejlighed

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa :D

 

Nu ved jeg ikke om det er inde eller ude katte, men min indekat Molly larmede også om natten...men det var lige indtil jeg begyndte at vække hende om dagen.

 

Hver dag efter kl 17, må hun ikke sove, og så leger jeg med hende, og ellers lige holder øje med om hun sover...og det gjorde så, at hun sov om natten. Det kan måske blive et stort arbejde med hele 3 katte, men det er vel værd at prøve :)

 

Nu behøver jeg slet ikke gå og vække hende fordi, nu sker det bare automatisk så nu sover hun om dagen, er vågen om aftnen og sover om natten :D lige som vi kan lide det :)

 

Håber I finder en løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Jeg tvivler kraftigt på, at Feliway kan give nattero. Det virker mod stress og utryghed. Og det krudt kattene har, skal jo brændes af.

 

Nogle katteejere får taget toppen af natteroderiet ved at lege kattene trætte inden sengetid. Men i sommerhalvåret, så er de fleste katte ret meget på dupperne, når det lysner meget tidligt om morgenen.

 

Mine katte leger ikke om natten. Til gengæld vågner jeg tit ved, at jeg ligger fastklemt mellem to tunge katte, eller ved at de har snuppet dynen og bredt sig, så de fylder hele sengen, , eller ved at de ligger og diskuterer og er ved at komme op at slås om pladsen :S

 

Ak ja, det er ikke altid let at få sin (tiltrængte) skønhedsøvn med katte i sengen. Men ih hvor de varmer dejligt her i de kolde vinternætter. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ligesom tinkavere har jeg også altid to varme katte liggende i sengen når jeg vågner om morgenen så jeg næsten ikke kan røre mig.

De larmede også i starten, men fandt ud at at gå til ro samtidig med os i løbet af en uges tid. Når en af os så skal op og tisse om natten så har jeg Karla i min seng med det sammen. De tror det er signalet til at de må komme og putte. Vi har et rundetårn lige uden for soveværelsesdøren i gangen hvor de kan kigge ind til os og der er de den første del af natten. Indtil vores nattisseri.;)

Hvordan du får dine til at falde til ro ved jeg ikke. Mine fik som sagt bare adgang til soveværelset og så gik de efter få dage til ro sammen med os.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som duddimai skriver så er det en god ide at vække kattene i løbet af dagen så de ikke er så friske og veludhvilede om aftenen. En anden ide kan være at lege med dem lidt tid inden i skal til ro så de kan få brændt lidt krudt af...men husk at det tager dem lidt tid at falde ned igen, så gør det ikke lige inden i ligger jer i seng. Et sidste godt fif kan være at fodre dem med noget lækkert mad, fx. våd foder, lige inden i går i seng. På den måde vil kattene være optaget af at spise i lidt tid, herefter vil de sidde og vaske/soignere sig og til sidst falder de fleste dyr i søvn hvis de har maven fuld. :)

 

Og nej, Feliway har nok ikke den store effekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...