Hop til indhold

Min killing er begyndt at "knurre" af mig og vise klør...


Cybra

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har haft min killing i 2½ uge og nu er den begyndt at "knurre" hvis jeg rører det legetøj den har i munden og idag kom kløerne så frem og den kradsede mig. I starten kunne jeg sagtens lege med den, ved at tage det legetøj den har i munden.

 

Hvorfor denne adfærd og hvordan får jeg den væk?

Er det fordi jeg ikke må tage det den har i munden?

 

Mvh en ny katteejer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke du skal være bekymret! Jeg ville nok heller ikke tage dens legetøj ud af munden, tror mere det er hunde der lejer sådan ;) Prøv i stedet at at lege med noget der er bundet fast i en lang snor, så kan du hive legetøjet til dig, uden at være inde i kattensmund :D det plejer de katte jeg kender at være helt ville med!

Link til kommentar
Del på andre sites

Sko snørrer,- det er bare noget der duer. Og så kan man binde et stykke madpakkepapir i den ene ende, det larmer så dejligt, og så går den vilde jagt. Hårbånd, de store stof nogle uden plastik dippedutter på,- en herlig ting at gå på jagt efter. Eller nogle af de små mini-tøjdyr man kan købe til babyer i Ikea. Det er alt sammen ting kattene her faktisk bedre kan lide end alt det dyre skrammel man kan købe specielt til katte.

 

Knurre legen viser bare at din kat er godt tilfreds og har stor selvsikkerhed. Typisk killingeleg er jo noget med en masse tumlen rundt og slås for sjov. Men lad være med at opfordre til leg med dine hænder, da det kan give katten en ubehagelig og meget dårlig vane med at ville bide og kradse. Ikke specielt sjovt når den bliver voksen !

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

det er jeg da super glad for du kom med det emne :) jeg blev da godt nok lige klogere af at kigge herind, så jeg ønsker dig held og lykke med masser af gode og kradsefrie lege med din kat :) det er jeg sikker på selv at få nu... kom helt til at grine af mig selv, det er jo egenligt meget logisk når jeg tænker over det. tak til dig Cybra og jer der kom til undsætning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...