Hop til indhold

Killinge Hjælp


Emilieleela

Recommended Posts

Nu det lang tid siden jeg sidst har været her :) Men vores killing er nu 5 måneder og jeg er bange for hun er ensom! Vi er væk derhjemme fra 9 til 14.30 hver dag, hun plejer at ligge ude på badeværelset det meste af tiden og sover under håndvasken. Hun kommer ud hver dag, men hun tør ikke rigtig at være ude alene i mere end 5-10 min:( Hun spiser og er kælen og kan finde på at putte sig i vores skød eller under vores arm. Men jeg læste fornyligt at en af symptomerne på en deprimeret kat er at de sover rigtig meget og de godt kan finde på at kradse, hun sover jo meget, men hun kradser ikke vanvitig meget, kun lidt i sofaen. Hun kan finde på at holde udkig i vinduet og vi tog hende med i sommerhus hvor hun har klaret sig fint. Men alle svar vil jeg være glad for.

 

Mange hilsner emilieleela:)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

de fleste katte har brug for andre katte omkring sig, så måske skulle i overveje om det er den rigtige kat at have som alene-kat ? Selv sælger jeg ALDRIG killinger til hjem uden andre katte. Mine katte er simpelthen for sociale til at kunne få et lykkeligt liv, hvis de ikke havde selskab af andre katte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Det med at kradse i sofaen er altså helt normal adfærd (hun hvæsser kløer:)). Hvis I ikke har et godt stort kradsetræ, så anskaf et.

 

Ja, kan godt være hun keder sig. Sådan en ung kat ville sikkert have godt af en jævnaldrende legekammerat, men hvis det ikke er er mulighed, så går det nu nok alligevel eftersom hun har mulighed for at komme ud.

Måske er hun utryg ved noget derude (og det kan hun jo have god grund til). Måske en kattelem vil være en god ide, så hun ved, at hun altid kan komme ind i en fart.

 

Hvis I synes, hun virker nedstemt, så er dyrlægetjek måske en god ide.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...