Hop til indhold

Naboens katte


Zika

Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg er rendt ind i lidt af et problem...

 

En af mine naboer anskaffede for ca 2 mdr siden sig 2 killinger.

 

Siden da, har jeg fået et problem, nemlig at de tilsyneladende har adopteret mit hus, hvilket min egen kat absolut ikke er tilfreds med.

 

Jeg har kattelem, og den har stået ulåst hele tiden siden den kom i i juli i år, men jeg er nu nødt til at låse den om natten for at min egen kat har fred og ro i sit eget hus.

 

De går ind mellem 16-20 gange om dagen hvor jeg smider dem ud med det samme mens jeg fast siger "Nej". Jeg sprøjter vand på dem når altså det er muligt, og jeg forsøger at bruge meget tid på at snakke med min kat.

 

Men jeg er altså bange for at Zika på et tidspunkt synes det bliver et nummer for meget og går sin vej. Hendes mor gik hjemmefra med sine killinger da Zika var lille, så jeg er bange for at hun vil kopiere den adfærd hvis hun føler sig for stresset.

 

Mandag morgen vågnede jeg ved at der var katteslagsmål lige udenfor mit soveværelse, som altså ligger i 1. sal af huset. Da jeg kommer op af sengen og ud sidder hun ovre i et hjørne og hvæser og knurrer. Jeg gennemsøgte huset mens jeg talte beroligende til hende, men fandt ikke den anden kat. Jeg rørte ikke ved hende før hun selv kom til mig, men hun virkede meget oprørt og presset.

 

Nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre?

 

Jeg snakkede i onsdags med ejeren som var forstående og sagde at hun ville forsøge at gøre noget ved det, men hun var også desperat da hun ellers vil af med kattene da det er et problem for hele landsbyen.

 

Så hjælp er meget velkommen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Den var godt nok svær. Jeg ville give det hele lidt tid og ellers sørge for at kattelemmen er lukket permanent, så du er tilstede hver gang din kat kommer ud i haven og så kommer der heller ikke uønsket besøg og dermed ingen fremmede lugte ind på din missers domæne. Bare det med lugten af fremmede katte, kan udløse agressivitet hos din kat. Hvis din nabo så ikke skaffer sig af med sine 2, så må i sammen sætte jer ned og finde en løsning, evt. indhegning af have eller en løbegård til strejferne/bøllerne ;)

Håber i finder ud af det.

 

Kobolt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jepper helt enig i løsningen med indhegninger , hvis ellers det kan lade sig gøre i fht have størrelsen/udforming ? Det kan jo gå hen og blive sindsygt dyrt i hegn/hønsetråd bare pga to små plageånder der alligevel forhåbenlig har fundet andre hjem snart ...

Jeg havde det omvendte problem da jeg flyttede til min nuværende by. Jeg var meget opmærksom på at mine katte smuttede ind gennem hækken til naboen, så kort proces bum-bum ud og købe hegn og smække op, inden der blev ballade eller nabo ufred. Jeg har så luret at de går helt udenfor haven og er kommet ind via naboens hæk til anden side (der er jo 3 siders hæk om haven og kun 1 imellem dem og os) men det er jo hansproblem , jeg har ihvertfald mit på det tørre og sørger for at de ikke kan komme ind fra min side.

Link til kommentar
Del på andre sites

Desværre er dette en lejebolig, så jeg kan ikke bare smække hønsehegn op... Men haven er sådan set indhegnet, men kattene kan gå igennem hegnet mellem indkørslen og terassen.

 

Jeg tror lige pt. løsningen er, at kattelemmen er lukket når jeg ikke er hjemme og om natten, og jeg så ønsker mig en kattelem til chip...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...