Hop til indhold

Opdrætter navn


Henriette

Recommended Posts

Som sådant er der vel ikke noget galt i at få det stamnavn som det hedder . Men det kræver at man er medlem af FiFe og der er en masse regler som er værd at læse , hvis du tænker at opdrætte katte. Man må fx ikke lave killinger på katte uden stamtavle og ej heller må man når man har stamnavn igennem FiFe sælge killinger uden stamtavle . Som du nok kan forstå er der lige et par regler du skal have læst igennem ;) Så god læse lyst.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var nu mere fordi jeg gerne vil resevere det opdrætternavn jeg gerne vil have. Har dog endnu ikke helt fundet ud af hvad race, men er vild med en aby og en angora. Og manden skal også lige være med på den. Har lige meldt mig ind i JYRAK, og har gransket reglerne...

Pt har jeg huskatte, venter et kuld, og så bliver mor Fifi neutraliseret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var nu mere fordi jeg gerne vil resevere det opdrætternavn jeg gerne vil have. Har dog endnu ikke helt fundet ud af hvad race, men er vild med en aby og en angora. Og manden skal også lige være med på den. Har lige meldt mig ind i JYRAK, og har gransket reglerne...

Pt har jeg huskatte, venter et kuld, og så bliver mor Fifi neutraliseret.

 

Ja det med stamnavn kan være lidt svært .... Det er lige med at få den gode idé til navnet ... Dengang jeg skulle søge stamnavn fik jeg de råd at jeg ikke skulle - navn med race (hvis man nu ville skifte race på et tidspunkt) - ikke for svært at udtale - og ikke for langt. Det sidste må man så sige at jeg ikke helt overholdt ;D Da jeg har taget vores efternavn som stamnavn ...

 

Du må bare igang med at læse noget mere om de to racer du har kig på (jeg fortæller gerne omkring ABY som jeg jo opdrætter)

Held og lykke med husmissen og jeg håber du finder nogle super hjem til dem alle og sidst men ikke mindst så glæder det mig at høre at hun bliver neutraliseret efter dette kuld .... Godt gået ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Så er manden jeg jeg kommet frem til at vi gerne vil have Angora næste gang, der går dog nok nogle år endnu. Pt har vi huskatte (5stks) og Europé (2 stks)

 

Manden er ikke så vild med katte, men vil dog alligevel nyde et opdræt (siger han selv), så længe han kun skal lege med killingerne, og måske lige fodre lidt. Vi har siden vi snakket om det, haft to hittemislinger, Bambus og Chili, dem hjalp han med at flaske op og han nød det.

 

Nu er det bare navnet... Overvejer min mors mellemnavn, da jeg synes det er rigtig godt og også lidt personligt. Men det er jo bare ikke nemt, for skal have mindst tre navne...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...