Hop til indhold

Kat forsvundet kort efter nabotrusler


dknixer

Recommended Posts

Hej med Jer

 

Jeg søger lidt råd da det ikke ser ud til at vores kat kommer hjem igen.

Onsdag fik min kone trusler af en genbo som ikke ville have at katten færdes på deres grund. Hvis vi ikke kunne holde den i snor så kunne det være den ikke kom hjem igen. Idag lørdag ser det ikke ud til den kommer hjem. Den plejer at være meget hjemme, men kan selv rende ind og ud af kattelemmen. Så vidt som jeg har kunnet læse, så har folk ret til at indfange katte som de ikke ønsker på deres grund. Vi kunne jo ikke pludselig holde vores kat indendørs, så vi var ved at undersøge hvordan vi kunne hindre den i at rende derover, for så at tage en dialog med genboen. Men det ser ud til de har taget vores kat fra os.

Vi skal selvfølgelig melde den savnet ved katteregisteret, men hvad hulen skal vi gøre med de lede genboer? Tips og gode råd modtages. Venlig hilsen dknixer

Link til kommentar
Del på andre sites

Stakkels kat.

 

Jeg vil efter sådanne trusler, gå over og ringe på døren, og hører om de har taget katten. Ved godt I sikkert ikke får et pænt svar men mig bekendt er det at stjæle, særligt hvis den er mærket. Derudover må den rent lovmæssigt ikke rende hos naboen... Desværre, dumme lov. De fleste vil vælge at indhegne deres have, så katten(e) ikke kan komme ud af matriklen. Jeg selv er så heldig at have naboer der elsker katte. Heldigvis.

Håber I finder katten, og jeres naboer skulle skamme sig. Det er et levende væsen...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Selv om jeg ikke syntes det er fint at naboen skulle have fjernet katten, saa forstaar jeg godt at folk ikke vil have andres dyr rendende i deres have. Har man dyr der skal kunne gaa udenfor, sa maa man simpelthen enten have lobegaard eller indhegne hele haven. I det lange lob er det da ogsaa det rareste, saa er man jo sikker paa at kattene ikke bliver kort over, stjaalet eller kommer op at slaas med andre katte og faar alverdens sygdomme med hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne jo tænkes at naboen måske selv har andre dyr som marsvin/kaniner/høns/tam fugle eller ligende. som de gerne vil have lov til at have i fred for deres nabos kat. Vi kan desværre ikke alle være katte elsker i dette land:).

Her hvor jeg bor er der en beboer der fodre katte ca. 20 stk voksne/killinger det giver da virkelig problemer med strinteri som lugtgener, og nogle af dem sidder og skider i nabo haver uden at grave deres efterlevenskaber ned.

Så hvis der er sådan noget naboen er sur over kan jeg da godt forstå dem. Du må indhegne din have eller lave en løbegård til din kat, så den ikke genere dine naboer....;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...