Hop til indhold

Hjælp, ny kat tisser over alt


ThereseL

Recommended Posts

Hej

 

 

Jeg står i den situation, at den kat min mor lige har taget ind, tisser over det hele. Vi ved ikke hvor katten kommer fra, den dukkede bare pludselig op, gik ind i hendes hjem og lagde sig på sofaen. Vi har selvfølgelig prøvet at smide den ud, men den venter bare til havedøren bliver åbnet igen, og så går den ind igen. Vi har en idé om, at den kommer fra den lokale "kattedame" (det skal lige siges at hun er senil, og ikke aner hvor mange katte hun egentlig har). Så vidt vi ved, og vi har altså ikke den store forstand på katte, så er det en hun-kat, og hun er nok ikke så gammel. Maks et ½ år.

 

Hun er kattebakke trænet, for hun skider i kattebakken, men hun tisser altså på gulvet. Det er ikke fordi hun ikke ved, at hun skal tisse i kattebakken, for når vi en gang i mellem tager hende med ud på toilettet (hvor kattebakken står), og sætter hende ned i den, så sætter hun sig og tisser. Men alligevel kan hun gå direkte ud i gangen, og sætte sig og tisse igen.

 

Jeg har læst lidt om, at katten måske tisser, fordi den er utryg? Det er jo et helt nyt hjem for den, og den er stadig lidt vild. Den er også vant til, at det kun er min mor der er i huset, men i juleferien har både min bror og jeg også været der, og så har omgivelserne jo været lidt stressede.

 

 

Vi har ikke været ved dyrelægen med hende endnu, ganske enkelt fordi pengene ikke rækker til det, så hun er ikke tjekket for urinvejs-infektioner endnu, hvilket jeg kan forstå også kan være skyld i hendes tisseri.

 

 

 

Håber der er nogle der kan hjælpe os! :-)

 

 

Mvh,

Therese :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv i første omgang at anskaffe en kattebakke mere...der er mange katte der nægter at tisse og skide i den samme bakke.

 

Og så vil jeg altså tillade mig at sige, at for det første er det en dårlig ide at tage en kat ind der er lidt vild, for det tyder på den ikke vil trives indenfor og måske ikke har været særlig vant til at være inde.

 

Og for det andet, man skal også lade være med at anskaffe dyr når økonomien ikke er til det.

Hvis nu det viser sig at katten ER syg er det jo synd for den at den ikke kommer til dyrlæge...og ligeledes koster det temmelig meget at få steriliseret en hunkat, og hvis det ikke gøres risikerer I jo at I snart står med en flok killinger, som I slet ikke har råd til og måske ikke kan komme af med.

 

I øvrigt når det er en tilløberkat, så er reglen at man forsøger at finde frem til hvem der ejer katten og ikke bare tænker at "den kommer nu nok fra den lokale kattedame".

 

man fremlyser ved at sætte sedler op forskellige steder hvor man efterlyser ejer til katten.

Der findes også mange grupper på Facebook hvor man kan fremlyse katte.

Måske der er en lokalgruppe for den by I bor i, hvor I også kan prøve at annoncere efter kattens ejer.

 

Måske der er nogen et sted der savner den og leder efter den uden at vide din mor har taget den ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...