Hop til indhold

Hankatte - strinte


Kastrup1994

Recommended Posts

Godaften og glædelig jul :-)

 

Jeg ved ikke rigtig om jeg har fået lagt den her tråd under den rigtige kategori da jeg er ny herinde, men nu prøver jeg..

 

Jeg har 2 hankatte fra maj måned så de er godt og vel 7 måneder gamle. De er indekatte og ikke kastreret, og derfor vil jeg høre hvis de begynder at strinte, hvor gamle er de så cirka når det begynder? Mit tidligere søskende par jeg havde for nogle år siden strintede aldrig, så derfor har jeg ingen ide om hvilken alder det starter hvis de finder på det :-)

 

Tak på forhånd.

 

Maria

Link til kommentar
Del på andre sites

7 måneder gamle, ja så er det på høje tid at få dem kastreret.

 

For det er fra den alder de så småt begynder at lære det med at strinte. Og især når der er to katte, da de når de bliver kønsmodne ikke så meget tænker over at de er venner, måske søskende....men mere ser hinanden som konkurrenter og vil afmærke som dominans.

 

Og hvis først de får begyndt er det ikke sikkert de stopper igen selv om de bliver kastreret...eneste fordel er, at så stinker det bare ikke så fælt som når de ikke er kastrerede.

 

En anden ting er, at det er temmelig uhensigtsmæssigt med hankatte der er indekatte og ikke kastreret.

 

Katte har en meget stærk kønsdrift og det er ret stressende for dem at de ikke kan komme ud og "jagte damemisser".

 

Så mit bedste råd er, at få de katte kastreret, så hurtigt som muligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...