Hop til indhold

Har lige Funder to killinger


Numedtokatte

Recommended Posts

Hej alle.

 

På vej hjem fra arbejde fandt jeg to killinger. Tog dem hjem og har givet dem mad og vand. En veninde havde heldigvis noget killingefoder. Har givet dem en halv dåse vådfoder? Skal de have mere?

 

Jeg vil sætte sedler op i morgen for at se om de skulle være stukket af fra nogen, men umiddelbart virker de ikke tamme. Det kan vel også være fordi de er bange?

 

Jeg vil tro de er mellem 8-12 uger.

 

Er der noget jeg bør være ekstra opmærksom på? Jeg har aldrig haft kat nemlig.

 

Tænker de skal tjekkes af en Dyrelæge snarest muligt hvis ingen ejer melder sig.

 

Håber I har en masse gode råd!

 

Mvh Mette og hittekillingerne

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, du skal være opmærksom på, at med den alder du nævner der, så er der med meget stor sandsynlighed nu, en stakkels kattemor der går og leder efter sine killinger :(

 

Som hovedregel tager man ikke katte eller killinger med sig medmindre der er observeret i mange timer, at de nu også er forladte/i nød.

 

Om de er bange, ja måske hvis de er fjernet fra deres mor hvilket noget tyder på når de var sammen....en kattemor forlader nemlig sine killinger i flere timer ad gangen for at jage efter føde til dem....og giver killingerne besked på at blive inden for et bestemt område.

 

Hvis killingerne er vilde så ville du ikke have kunnet tage dem hvis de har den alder du nævner der.

 

Hvis du ikke finder ud af hvor de hører til...(og der skal altså stemmes dørklokker i alle boliger inden for en vis radius for at konstatere det, for sedler er der mange der ikke bemærker...og ligeledes skal du kigge efter efterlysninger...Facebook er der mange grupper med efterlysninger/fremlysninger af katte)...så må du slet ikke, i henhold til lov om kattekillinger, tage dem til dig hvis de er under 12 uger, så skal de afleveres på godkendt internat eller godkendte plejepersoner.

 

Muligheden foreligger selvfølgelig også for, at killingerne er sat af, men så vil de typisk gemme sig og ikke gå frit fremme så du kan gå hen og tage dem op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Killinger er fundet i et industri område hvor der ikke er nogen boliger. Der er fabrikker og en dyrelæge. Og ca 3 km indtil det nærmeste boligkvarter. Jeg vil selvfølgelig besøge dem på mandag for at høre om de kender killingerne.

De er blevet så kontaktsøgende nu og vil gerne kæles med.

De er ca på størrelse med en str. 40 i sko. Altså uden hovedet kun kroppen. Ved ikke om det kan give jer et præg om alder?

De kom løbende hen til mig da jeg stoppede cyklen for at se hvad der miavede ved vejkanten. Så de er ikke vilde.

Tak for svaret Felis.

Jeg tager dem med til dyrelæge i morgen og hvis dyrelægen vurderer dem til at være under 12 uger så bliver de selvfølgelig afleveret ved et godkendt internat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror faktisk den anslåede alder omkring 12 uger lyder nogenlunde rigtig ud fra den lidt alternative størrelsesangivelse ;-)

 

Og når de kom af sig selv på den måde, ja, så er der ingen tvivl om tamme killinger.

 

Så enten bor de derude eller de er smidt af, når der er så langt til beboelser. Eller også er de faret godt og grundigt vild.

 

Det lyder fint at du vil forhøre dig om nogen kender dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...