Hop til indhold

Olgas nervøse pels-slikkeri


Sofie Thorhauge

Recommended Posts

Min kære Olga har været bortløbet. Hun nåede at være væk i 11 dage, før hun på mirakuløs vis dukkede op og kom hjem igen. Hun havde tydeligvis haft en hård tid, og var både bange, udsultet og beskidt i pelsen. Heldigvis virkede hun til hurtigt at vænne sig til at være hjemme igen, og hun virker alt i alt til at være glad, selvom det har været traumatisk for hende. Det eneste der bekymrer mig, er at hun er begyndt at slikke pelsen på maven, så den på det nærmeste er forsvundet. Jeg forestiller mig, at hun måske er blevet voldtaget, og at rengøringen er sådan en post-traumatisk tvangs-agtigt ting, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, eller om der overhovedet er noget at gøre. Er der nogen derude, der har erfaring med lignende, eller kan komme et godt råd? Det har stået på i en uge nu...

12212052_10153483602947935_2036366071_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg tror ganske roligt du kan regne med, at din kat har noget med hjem, nemlig lopper.

 

Og at hun måske er allergisk over for loppebid.

 

**Jeg forestiller mig, at hun måske er blevet voldtaget, og at rengøringen er sådan en post-traumatisk tvangs-agtigt ting**

 

Næ, det er ikke muligt, sådan reagerer katte for det første ikke og for det andet, en kat bliver ikke voldtaget, men den kan risikere at en hankat parrer sig med den hvis hun er i løbetid....så forhåbentlig er katten steriliseret.

 

Nå men tilbage til de sandsynlige loppeangreb:

 

Du kigger efter om du i bunden af kattens pels kan se nogen små sorte "grumser" (de bliver rødlige hvis de lægges på et stykke fugtigt køkkenrulle el.lign)..Og ligeledes kan katten ske at have bitte små sår rundt omkring med en lille tør skorpe, det skyldes allergi for loppebid.

 

 

 

Det er ikke sikkert du umiddelbart ser nogen levende lopper kravle rundt i pelsen, for lopperne befinder sig for det meste rundt omkring i hjemmet og hopper bare på katten når de skal suge blod, hvilket er nødvendigt for at lopperne kan lægge æg.

 

Hvis du efter at have undersøgt katten meget grundigt ,med 100 % sikkerhed kan sige, at du ikke finder spor af lopper overhovedet, ja så skal du tage din kat til dyrlægen for at få fundet ud af hvad der så irriterer katten så meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...