Hop til indhold

BS blanding


Bsl

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg tænkte lige på om nogle af jer eksperter ved hvordan et kuld af en silver tabby british shorthair(hun) og en chokolade farvet british shorthair(han) vil se ud?

 

Er det sikkert at killingerne ville få tabby-mønstret? Eller bliver de noget lignende golden tabby i stedet?

 

Og ellers - hvilken farve (blå, lilla, silver tabby etc.) ville i parre en silver tabby hunkat med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nok ikke meget hjælp, for nu er farvegenetik ikke min stærke side, men det kommer altså an på, om den der silver tabby hunkat er sort, blå, rød, creme o.s.v. hvilken farve afkommet får.

Så meget ved jeg da

 

 

Og så mener jeg der er noget med, at tabbygenet er dominant

 

Der er ingen kattefarve/mønster der kaldes golden tabby.

 

Jeg ville ikke parre en racekat med andet end en magen til.

 

jeg synes det er synd og skam, som der for visse racers vedkommende er frembragt nogen mærkelige plettede individer i temmelig alternative farver.

 

 

Jeg kan kun råde dig til at sætte dig ind i det genetiske omkring farver. Og især de ved avl på briter hvor der er ret klare regler for hvilke farver og mønstre der er godkendte, i modsætning til andre racer hvor måske alle farver og mønstre er tilladte

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...