Bsl Skrevet November 4, 2015 Rapporter Share Skrevet November 4, 2015 Hej. Jeg tænkte lige på om nogle af jer eksperter ved hvordan et kuld af en silver tabby british shorthair(hun) og en chokolade farvet british shorthair(han) vil se ud? Er det sikkert at killingerne ville få tabby-mønstret? Eller bliver de noget lignende golden tabby i stedet? Og ellers - hvilken farve (blå, lilla, silver tabby etc.) ville i parre en silver tabby hunkat med? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
*Felis* Besvaret November 4, 2015 Rapporter Share Besvaret November 4, 2015 Nok ikke meget hjælp, for nu er farvegenetik ikke min stærke side, men det kommer altså an på, om den der silver tabby hunkat er sort, blå, rød, creme o.s.v. hvilken farve afkommet får. Så meget ved jeg da Og så mener jeg der er noget med, at tabbygenet er dominant Der er ingen kattefarve/mønster der kaldes golden tabby. Jeg ville ikke parre en racekat med andet end en magen til. jeg synes det er synd og skam, som der for visse racers vedkommende er frembragt nogen mærkelige plettede individer i temmelig alternative farver. Jeg kan kun råde dig til at sætte dig ind i det genetiske omkring farver. Og især de ved avl på briter hvor der er ret klare regler for hvilke farver og mønstre der er godkendte, i modsætning til andre racer hvor måske alle farver og mønstre er tilladte Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bsl Besvaret November 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2015 Tak for svar. At tabby genet er dominant, mener du dermed at det måske er umuligt at få fx en helt blå/lilla killing med denne mor? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts