Hop til indhold

Kløe på ører


Madzendk

Recommended Posts

Hej Forum og tak for indmeldelse :-)

 

Jeg håber her igennem at få hjælp til et lille problem som vi har med vores huskat Loui, han er 3 år gammel og er en blanding, der er lidt asiatisk i ham.

 

Det problem vi har er at vi har lagt mærke til at han er begyndt at klø sig på hans øreflipper, man kan godt se han klør sig på ørerne fordi der er sådan lidt bart der hvor han klør, vi ved ikke rigtig hvad det er, måske er det noget skæl eller tør hud der iriterer ham, hvad kan vi gøre.

 

Skal vi til dyrlægen med ham (det er vel dyrt) eller findes der noget vi kan blande i hans mad som gør at hans pels ikke danner skæl.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der kan være utallige årsager til, at en kat begynder at klø sig på ørerne. Lige fra øremider over eksem, allergi, ringorm og til lopper med mere.

 

Så ja, når en kat begynder at klø på ørerne og man ligefrem kan se bare områder hvor han gør det, så skal dyrlægen ind over for at finde årsagen til det.

Om det er dyrt, så ja det koster penge, en konsultation koster typisk omkring 500 + for behandling for problemet...men det har man forhåbentligt med i beregningerne når man anskaffer dyr , og påtager sig ansvar for et levende væsen, at der skal være til den slags uforudsete udgifter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg syntes der er dyrt hvis man skal til dyrlægen, og det med at belære mig om at man skal have det med i sine betragtninger når man anskaffer sig sit kæledyr er jeg udemærket klar over, jeg er jo ikke 12 år længere.

 

jeg havde bare et håb om at man i dette forum havde nogle kloge mennesker som måske havde været ude for noget af det samme som mig, andet var det såmænd ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...