Hop til indhold

hvor mange katte i lejlighed?


Piwi

Recommended Posts

Hejsa :)

Igår fandt jeg en lille killing der var svært dehydreret, havde så meget betændelse at den ikke kunne åbne hjverken øjne eller trække vejret, den var fuldstændig udsultet og beskidt ca. 7 uger :(

Frygteligt, vi tog hende med til et katte internat hvor hun hurtigt blev behandlet og fik mad og idag har hun det meget bedre, heldigvis!

Jeg og min kæreste nåede dog at blive helt forelskede i den lille kat og jeg kan ikke lade være at tænke på om hun kunne komme til at bo hos os når hun igen er fit for fight...

 

MEN.. Vi har 2 andre hunkatte (neutraliseret selvfølgelig) og vi bor i en 2 værelset lejlighed på knap 60.

Den ene er deltidsudekat, mens den anden fungere som indekat da den er lettere udviklingshæmmet..

De elsker hinanden og gør alt sammen, jeg har tænkt mig at lave nogen hylder og kasser på vægene så de kan få lidt ekstra motion og plads når de er inde.

Samtidig skal det siges at vores boligsituation er midlertidlig da vi er på udkig efter hus på landet med mere plads både ude og inde.

 

Hvad mener i?

Ville dfet være synd med 3 katte i en lejlighed?

 

På forhånd tak for svar :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig i, at det altid er et lotterispil om en sammenføring til en, i forvejen, harmonisk katteflok vil lykkes.

 

Når det så er sagt, så synes jeg det er vigtigt at oplyse dig om, at med den historie du fortæller om killingen, med betændelse i øjne, luftvejsinfektion o.s.v. så er det så godt som 100 % sikker, at killingen er herpes/klamydia-kat....og det vil den være altid.

 

Hvilket vil sige, at selv om symptomerne forsvinder nu, så vil katten i resten af sin levetid have virusset gemt i kroppen og kan komme i udbrud i perioder hvor katten bliver temmelig syg. Og især i stresssituationer, som ofte kan forekomme som følger af gnidninger blandt indekatte

Og at den kan smitte andre katte.

 

Tre katte i lejlighed?

 

Jeg ville ikke, fordi jeg er generelt modstander af indekatte uden udeadgang.

 

Det er påvist at der er massiv overvægt af adfærdsproblemer hos indekatte i forhold til katte med udeadgang.

Fordi katte er et af de dyr, hvor deres urinstinkter, trods mange års domesticering, stadig er intakte.

Og ikke alle katte kan trives som indekatte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...