Hop til indhold

Løbende øjne - rødt/brunt snask


Amaliepatrick

Recommended Posts

Hej.

 

Håber at en af jer kan hjælpe og/eller har et godt råd til hvad jeg gør med min dejlige kat. Jeg har for en uge siden købt en lille hunkilling (british shorthair - indekat), hvis øjne løber i vand. Dette fortalte sælgeren os, da vi købte hende, og gav os en lotion med, som vi dypper i vat og renser hendes øjne med hver dag. Men nu synes jeg at det "våde" ser sådan lidt gult ud hvor jeg før synes at det var mere klart. Har nogen oplevet dette før? Eller har i et godt råd til hvad dette kan skyldes? Hun virker ikke generet over det og opfører sig ikke som om at det gør ondt. Kan det være øjenbetændelse?

Redigeret af Amaliepatrick
Link til kommentar
Del på andre sites

Tjae, der er sådan set to muligheder, enten at killingen er herpeskilling (=øjenbetændelse), eller at den har "perserøjne" = kronisk løbeøjne, som oftest ses hos persere med problemer med tårekanalerne grundet flad næse.

 

Men når det så er sagt, så skal løbesnasket ikke være gult/uklart hvis det er "perserøjne", men klar væske, der som regel farves mørkebrunt et stykke tid efter det kommer i forbindelse med luften.

 

Gulligt snask lyder som øjenbetændelse.

 

Og så er jeg af den overbevisning, at man ikke dagligt skal tvære "lotion" i en kats øjne.

 

Hvis en kat har øjenbetændelse skylles med steril saltvandsopløsning (fås på apoteket, øjenskyllevæske) og man får øjendråber hos dyrlægen.

 

Jeg tror du skal tage katten en tur til dyrlægen og få tjek på hvad der er med de øjne.

 

Forkert behandling eller ubehandlet øjenbetændelse kan medføre varige skader på en kats øjne.

 

Og uanset hvad nogen måtte forsøge at bilde dig ind, så må du ikke under nogen omstændigheder, bruge kamillete i kattens øjne, da det kan skabe yderligere problemer og infektioner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...