Hop til indhold

Hvilken race er jeg mon fra?


sylle

Recommended Posts

Han er lavet af to helt almindelige, smukke og racerene HUSKATTE...og ja, huskatten er skam en race, en af verdens ældste katteracer der har beholdt sit udseende i mange hundrede år, den "korthårede, europæiske tamkat" er den korrekte betegnelse på vores korthårede huskatte.

 

Der er intet som helst ved hans udseende, der indikerer, at der skulle være nogen som helst andre racer blandet sammen i ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Felis. Tak for svaret. Han er ikk en helt almindelig huskat, så meget ved jeg da, han er ikk korthåret og hans adfærd er ikk som en alm huskats, bare det at han pjasker i sit drikkevand, ligesom Main Coon kattene gør, siger mig at han måske, måske laaangt ude, har noget Main Coon i sig..? Hvem ved?? Go dag derude.

Link til kommentar
Del på andre sites

**han er ikk korthåret og hans adfærd er ikk som en alm huskats**

 

Nu kan man ikke se hele kattens hale, men det man kan se af den tyder på den har samme pelslængde som resten af katten og hvis kattens hale ikke er løs og busket og langhåret, så er der ikke tale om andet end en korthåret kat, med de variationer der nu engang er på deres pelslængder.

 

Kattens hale skal ligne den på linket her ....for det er halens udseende, der bestemmer om en kat kan kaldes semilanghåret/halvlanghåret...ikke langhåret, for det er kun racen perser, der er langhåret

http://dims.vetstreet.com/dims3/MMAH/crop/0x0%2B0%2B0/resize/645x380/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fassets.prod.vetstreet.com%2Fe4%2Fac1c70a32f11e087a80050568d634f%2Ffile%2FMaine-Coon-5-645mk062311.jpg

 

Og omkring adfærden, tjae katten pjasker i sit vand.....ja, han er en kat, og det gør mange katte uden de har et stykke papir der står de er en Maine coon.

 

Jeg ved ikke helt hvorfor ´så mange, desperat forsøger at "se" forskellige racer i deres dejlige og smukke katte.

 

Katte bliver ikke bedre af den grund, tværtimod synes jeg det er synd og skam, at så mange forskellige katteracer, heriblandt huskatte, er blevet og bliver, blandet sammen med alt muligt miskmask af racer.

 

Og du skriver at "du ved" han ikke er en huskat...nej, det gør du absolut ikke, fordi hvis du vidste det, ville du vide hvad katten består af, ikke sandt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...