Hop til indhold

Klumpende kattegrus til langhårede katte


Putte14

Recommended Posts

Hej,

Jeg anskaffede mig for et par måneder siden en sød skovkat, som skulle holde min anden kat med selskab. Men nu er det bare sådan, at det kattegrus, som jeg plejer at bruge til min korthårede kat hænger sig fast i min langhårede kats pels, så hun taber det rundt omkring i hele huset. Jeg har nu prøvet nogle forskellige slags kattegrus, som har lidt større korn (og som dejligt ikke bliver smidt rundt i huset), men til gengæld så enten støver de eller er ikke lugtbindende nok.

 

Men jeg tænker, at jeg ikke kan være den eneste, som gerne vil have noget klumpende kattegrus, som hverken støver eller lugter eller bliver hævet med rundt i hele huset.

 

Jeg bruger lukkede kattebakker og er ret glad for mærket 'Premier', men de laver ikke kattegrus med "korn", der er tunge nok.

 

Jeg har været rundt i mine lokale dyrehandlere, men de kan altså ikke finde et produkt, der er mig. Måske der er en internetside, som jeg skal kende? ;);)

Link til kommentar
Del på andre sites

**Men jeg tænker, at jeg ikke kan være den eneste, som gerne vil have noget klumpende kattegrus, som hverken støver eller lugter eller bliver hævet med rundt i hele huset**.

 

Det med at det sætter sig i pelsen og kommer med uden for bakken, det er vist noget alle ejere af langhårskatte kender til...det hører lige som med ;-)

Mange lægger derfor måtter eller sådan nogen skobakker uden for kattebakken for lige at tage "den første sending" grus der forlader kattebakken i kattens poter/pels

 

Klumpende kattegrus der ikke støver eller lugter.....tjae...støver gør alt kattegrus, blot et spørgsmål om hvor meget.

 

Jeg bruger SuperClump, fås bl.a hos Petworld...det støver ikke særlig meget, klumper godt og lugter ikke

Link til kommentar
Del på andre sites

*

 

Det med at det sætter sig i pelsen og kommer med uden for bakken, det er vist noget alle ejere af langhårskatte kender til...det hører lige som med ;-)

Mange lægger derfor måtter eller sådan nogen skobakker uden for kattebakken for lige at tage "den første sending" grus der forlader kattebakken i kattens poter/pels

 

Klumpende kattegrus der ikke støver eller lugter.....tjae...støver gør alt kattegrus, blot et spørgsmål om hvor meget.

 

Jeg bruger SuperClump, fås bl.a hos Petworld...det støver ikke særlig meget, klumper godt og lugter ikke

 

Jeg har en måtte, men den tager kun, hvad der skulle have sat sig fast på potterne, den gnubber jo ikke pelsen.

 

Ja, jeg ved godt, at alt kattegrus støver, men man kan bestemt få noget, som støver mere og mindre end andre.

 

Men tak for hjælpen, så vidt jeg kan se, så er der bare duft i den, som du foreslår, hvilket jeg ikke er så glad for, da jeg gerne vil udsætte dem for mindst kemi som muligt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...