Hop til indhold

Opdate på ´Naboklage over vores kat´


Gæst Mette3003

Recommended Posts

Gæst Mette3003

Hej alle.

Jeg tænkte jeg lige ville komme med en update til jer som var så søde at støtte mig i min sidste tråd. Min kæreste gik pænt og helt stille og roligt ind til naboen igår, i et forsøg på, at vi sammen kunne finde en løsning, så alle kan holde ud at bo her. Men nææ nej.... Hun var totalt ude for pædagogisk rækkevidde. Min kæreste fik nærmest ikke lov at få et ord indført, og hun kørte bare rundt i det samme hele tiden. Til sidste sagde hun bare´Gå ind til dig selv, jeg gider ikke snakke med dig mere´. Nå ok, jamen så skal vi da nok finde en løsning.... :(

Det nytter ingenting. Hun vil bare have sin vilje, og det kan man åbenbart ikke hamle op med.

Vi ringede derefter til vores formand for at høre hvordan vi er stillet. Han gav heldigvis os medhold, og hun havde ikke noget at komme efter. For det første er det katte vi har med at gøre som gør helt hvad der passer dem, og samtidig skal hun kunne bevise hver gang, at det er vores kat som laver ballade. Det ved vi med sikkerhed selv at det ikke kun er, da vi før har været ude at smide noget efter andre, imens vores kat har ligget og sovet på vores seng. Han kommenterede også, at man altså må tage sådan noget med, når man vælger at bo i en bebyggelse som vores. Der ved man jo at folk har husdyr, og især katte. Der render jo vildt mange rundt omkring.

 

Jeg bliver bare SÅ ked af det over det, for jeg synes det er pisse ubehageligt at skulle bo så tæt op og ned af hinanden, og så være skide uvenner. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, hvad hendes næste træk kunne være. Hun virker til at være i stand til hvad som helst, for at få sin vilje. Øv for en omgang L...! :(

 

Et eller andet sted, så synes jeg måske også det er en anelse uretfærdig. For vi er jo ikke herre over hvordan vores og de andre 15 katte opfører sig udenfor. Synes næsten lidt det svarer til at flytte på landet, og så brokke sig over at naboens hane galer. Eller er det bare mig??

Man ved jo også at der i lejligheder som vores er sindssygt lydt. Så derfor må man jo få det bedste ud af det. Vi er også skide irriteret over at overboens to børn larmer helt vildt. Men vi kan jo ikke tillade os at brokke os, med mindre de selvfølgelig er lige ved at trampe igennem loftet.

Redigeret af Mette3003
Manglede at skrive noget
Link til kommentar
Del på andre sites

Lige præcis sådan en beboer har vi også i vores boligafdeling. Men nu er de fleste af os blevet enige om at lave en fælles klage over netop hende (altså beboeren som klager over alt og alle). Der bliver ganske enkelt klaget over chikane fra hendes side, og der har boligselskabet sagt, at hvis hun ikke stopper, så bliver klagen videregivet til politiet. Politiet er nødt til at tage klagen seriøst, når den kommer fra et boligselskab.

 

Det kunne evt. være noget i kunne bruge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er meget ærgerligt! Sådan nogen mennesker er der jo desværre i verden.:confused:

 

Peters råd lyder som den bedste løsning men jeg håber virkelig ikke, at det ender der.

 

Pas på dig selv- og din kat. Livet er for kort til "drama queens"- og ærgelser.

 

Det bedste er, at kunne handle konstrutivt, så man gør noget, på en god måde.

 

Min nabo var generet af kattelort (noget af det VAR nok fra mine, men en nabogård havde også mange vilde og ikke neutraliserede katte), så han satte hegn op, ikke højt, desværre kunne hans egne hoppe ud, og den ene blev påkørt. Men han tilbød også, at hjælpe med kørsel og økonomisk hvis vi skulle have ordnet vores.

 

Desuden ryddede han op sin egen have, og sagde på en pæn måde noget om ejendomsværdien. Så vi blev selv inspireret til at gøre noget! (De fhv havde fyldt haven med skrammel- og endda en stakkels halt hest), og rod smitter! Men fordi han sagde det på en ordentlig måde- så virkede det. Ikke med det samme, men over tid.

 

Så kan jeg også bedre leve med, at larmer med sin havetraktor hver week-end i sommermånederne. :rolleyes:

 

Så kan jeg leve med at hans samlever bankede mig op en søndagsmorgen med en meget død rotte i en plasticpose, bare fordi, jeg havde sagt, at *vi* ikke havde rotter! ;) Velbekommen...

 

Det har vi heller ikke! Og hvis jeg finder det mindste tegn derpå, ringer jeg til skadedyrsbekæmpelsen. Vi har haft 1 rotte, den tog katten. Vi har set døde rotteunger som missemødrene har hjembragt. Men rotter på matriklen- nope!

 

Mosegrise ja- og dem tager de, de æder dem ikke,, det var kun gamle Romeo, der åd dem- efter indtagelse af lidt tørkost- så blev hovedretten indtaget- ude ved madskålene.

 

Nå, nu røg jeg ud af tangenten igenigen.

 

Håber det går godt, bestyrelsen virker da ret "katte-minded"!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...