Hop til indhold

Hjælp!!!!!


Gritchen

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har en blandingskat (alm+norsk), hun er nu 6 mdr gammel.

Problemet er kommet den sidste måneds tid.. Hun tisser overalt.. I starten skete det måske en gang om dagen, men nu har det taget fuldstændig overhånd. Hun tisser på ALT der ligger på gulvet, og her til morgen vågnede jeg ved hun sad og tissede på min kæreste - midt på hans dyne - mens han sov...

Det her har taget fuldstændig overhånd og er lige ved at drive mig til vanvid! Det er ikke noget jeg gider skal blive ved!!! Hendes bakke fejler ingenting og stort lavet hun altid derude.

Lidt info: hun er indekat i stor lejlighed, jeg har to børn som er søde ved hende, hun bliver leget meget med og kommer med ud på altan.

Jeg har haft mange katte igennem mit liv, men har aldrig oplevet sådan noget før...

 

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig for det her tisseri overalt kan jeg ikke holde ud mere!

Link til kommentar
Del på andre sites

Flere muligheder:

 

Nogen katte kommer i tanke om, at de ikke vil skide og pisse i samme bakke.

Forsøg med en ekstra bakke.

 

Hvis man skælder en urenlig kat ud vil problemet blive værre....hvilket leder hen til en anden mulig årsag:

Stress, utryghed, usikkerhed..katten vil så pisse overalt for at beolige sig selv med sin egen duft..

 

Fertilitet...altså at katten er ved at blive kønsmoden.

Løsning, at få katten steriliseret.

 

Og endelig er der denne her:

 

At katten lider af blærebetændelse.

Det er der rigtig mange katte der kommer til.

Så er det absolut første og mest tydelige tegn, at katten nok skider på bakken...men vil undgå at tisse i den fordi blærebetændelse gør ondt og så forbinder den bakken med smerten.

Og så er det, at katten i stedet tisser på alt hvad der ligger af bløde ting..dyner, tøj, puder, tæpper, møbler o.s.v.

 

Så allerførst bør katten en tur til dyrlægen m.h.p at få konstateret om sygdom er årsagen.

Og forsøg med yderligere en kattebakke..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...