Hop til indhold

Lejlighedsvis urenlig kat. Gode råd modtages med kyshånd


Msek

Recommended Posts

Ja som overskriften jo indikere så er vi ejeren af en dejlig hankat på 4 mdr. Snart 5 mdr.

Vi har hentet ham på det lokale kattehjem da han var gammel nok til at komme fra sin mor. I læbet af den første uge havde han et uheld i vores seng. Vi tillagde det egentlig ikke så meget, da han ellers hele tiden har kunne finde sin kattebakke. I løbet af den første måned synes vi at han mijavede mere og mere i forbindelse med toiletbesøg, samtidig med at vi nu havde haft en del flere uheld i vores seng, men kun når vi lå i den om natten. Dyrlægen inspicerede ham og vi tog en prøve der klart nok viste urinvejsinfektion. Han er blevet behandlet for dette og desværre har jeg i går måtte hente et endnu skrappere middel på apoteket, da han stadig havde en i infektion. Vi behandler nu som foreskrevet igen.

Desværre har vi nu dagligt i de sidste 14 dage måtte vaske dyner og lagen dagligt, og så sent som i morges kl 5 måtte vi igang igen. I dagtimerne er der intet, og han bruger fint begge bakker i huset.

 

nu søger vi med lys og lygte efter gode råd, så vi ikke skal vågne med bøde fødder Etc hver morgen.

 

alle råd modtages med kyshånd

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne jo tyde på, at det nu er blevet en dårlig vane for katten at tisse i sengen.

 

Måske det var muligt, forsøgsvis at anbringe en kattebakke i soveværelset?

 

Ellers plejer man at anbefale at dække sengen/dyner med voksdug, kraftigt plastik eller lignende, men det er jo ikke så smart når det er mens I ligger i sengen, at han tisser der.

 

Og det vil jo også være synd at lukke ham ude fra soveværelset om natten...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
Ja som overskriften jo indikere så er vi ejeren af en dejlig hankat på 4 mdr. Snart 5 mdr.

Vi har hentet ham på det lokale kattehjem da han var gammel nok til at komme fra sin mor. I læbet af den første uge havde han et uheld i vores seng. Vi tillagde det egentlig ikke så meget, da han ellers hele tiden har kunne finde sin kattebakke. I løbet af den første måned synes vi at han mijavede mere og mere i forbindelse med toiletbesøg, samtidig med at vi nu havde haft en del flere uheld i vores seng, men kun når vi lå i den om natten. Dyrlægen inspicerede ham og vi tog en prøve der klart nok viste urinvejsinfektion. Han er blevet behandlet for dette og desværre har jeg i går måtte hente et endnu skrappere middel på apoteket, da han stadig havde en i infektion. Vi behandler nu som foreskrevet igen.

Desværre har vi nu dagligt i de sidste 14 dage måtte vaske dyner og lagen dagligt, og så sent som i morges kl 5 måtte vi igang igen. I dagtimerne er der intet, og han bruger fint begge bakker i huset.

 

nu søger vi med lys og lygte efter gode råd, så vi ikke skal vågne med bøde fødder Etc hver morgen.

 

alle råd modtages med kyshånd

 

 

Det er bare ikke til at have en kat som benytter ens seng som kattebakke... Men der er flere ting man kan prøve, som kan hjælpe din kat med ikke at tisse i jeres seng (hvis ikke den er syg mere)

 

1. Skifte kattesand. Det er ofte godt at prøve noget andet kattesand Catrines katte sand (http://snakomdyr.dk/sample-page/kategorier/catrines-kattesand-7-5-kg-det-bedste-kattegrus/)

 

2. Ny kattebakke, nogle katte er glade for lukket andre for åbne og husk altid at holde dem 100% rene. (http://snakomdyr.dk/?s=kattebakke)

 

3. "Hold dig væk kat" som kan købes flere steder, det hjælper dig med at få din kat til at holde mere af andre steder.. (http://snakomdyr.dk/sample-page/kategorier/kw-hold-dig-vaek-hundkat/)

 

Der er også andre ting som at prøve at flytte din kattebakke, det kan være der er ting hvor den er i dag, den ikke er så glad for.

 

Vi har hjulpet vores kat på denne måde og den tisser ikke mere, hvor den ikke skal :-)

 

mvh

jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg sidder lidt med samme problem hjemme hos mig! Min kat er en 6måneder gammel stereliseret hankat som jeg har haft hjemme hos mig et måneds tid. Han er dygtig til at bruge bakken og der har ikke været nogle uheld. indtil nu... Den stammer fra en efterladt huskat som min familie tog sig af.. den fødte et kul på 4 kort tid efter. og det er så den ene i det kul jeg har fået æren af :D hjemme hos min familie er han rigtig træls og tisser hvor han lige kan komme til det! de har masser af dyr så tænker det måske har en indflydelse siden han ikke havde gjort det hos mig! men nu skete det.. en ordentlig omgang sur tis på min dyne lige som jeg havde lagt mig.. Det vil jeg meget gerne have stoppet inden det udvikler sig! og da katten også var sølet ind fik han altså også lige et bad hvilket ikke var populært ;)

 

Så jeg vil følge denne tråd i håb om en løsning! det gik jo lige så fint! ;)

 

Mvh

K.Brauer

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...