Hop til indhold

Hvor meget mad til killing?


Garfield13

Recommended Posts

Har en lille killing (huskat) på ca.14 uger. Den vejer ca. 1,3 kg, så den er vist ret normal vægtmæssig:-)

Den får 50-60 g tørkost om dagen (1/2 arion og 1/2 Hills natures Best - begge til killinger). Men hvor meget vådfoder skal den have ved siden af? Den ÆDER når jeg sætter vådfoder ned til den, så giver den det i små portioner flere gange dagligt!

Den er ren indekat, hvilket jeg tænker også har betydning for hvor meget mad den bør have, og så er den desuden kastreret!

Nogle kloge kattemennesker der kan give mig en rettesnor at gå efter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, killinger må på ingen måde begrænses i deres foderindtag, så altså ikke noget med rationering af foder

 

Af flere årsager.

Først og fremmest skal katten selv lære at styre sit madindtag..og det gør den kun hvis der til stadighed er ubegrænset foder til rådighed, sådan at katten kan spise når den har lyst til det.

 

Dernæst skal en killing have mulighed for at spise alt det den har brug for, for at kunne udvikle sig fysisk korrekt..

 

Men du bør også flere gange ugentligt tilbyde den forskellige kødprodukter, kød, kylling, fisk, for at den kan lære at spise så varieret som muligt og ligeledes, hvis du er bekymret for om den spiser for meget af det andet, så kan den spise en meget større mængde kød o.s.v. og stadig kun få samme kalorieindhold i en lille portion tørfoder

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...