Hop til indhold

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle katte-elskere,

Jeg har en rød kat, som er super dejlig og velopdragen.

Vi har ingen anelse om ophavet, da den i sin tid blev "lagt" af naboens hunkat, da hun var blevet spærret inde i vores hus.

Umiddelbart ligner han en ganske almindelig huskat, dog med enkelte undtagelser:

Han har hår i ørerne. Ikke nogen betydeligt lange hår, men helt tydeligt længere end vores andre kattes.

Han har også antydningen af et "M" i panden; hvilket dog kan skyldes at han er stribet.

Han er MEGET opsøgende. Han foretrækker menneskeligt selskab, og er tit med ude og gå lange ture i naturen. Uden sele.

Denne opførsel er ikke særlig typisk for huskatte generelt, og jeg synes at jeg kan genkende mange småting fra min gamle maine-coon.

Men igen, alt dette kan skyldes min underbevidsthed, der nok ønsker sig en MC igen... :rolleyes:

Jeg vil derfor høre jer, om min kat er en ganske almindelig, ualmindelig, huskat ? Eller er der mere i ham ?

IMAG0119.jpg

Besvaret

Din kat ligner, og er med al sandsynlighed, en ganske almindelig rød, makreltabby huskat..makreltabby er betegnelsen for det "huskattestribede" mønster, hvilket i øvrigt også er det der er årsag til M'et i panden