Hop til indhold

Angst for min egen killing


rimmepigen

Recommended Posts

Hej katte-elskere.

Her for to dage siden, fik vi i min lille familie en kat.

Faktisk er det er killing, den er 13 uger. En han killing

Min storesøster og jeg har altid ønsket os en kat, så det var meget dejligt da vi endelig fik lov.

Jeg er ikke den store dyre elsker, men har aldrig haft noget imod katte. Jeg leger ikke vildt med dem, men de er meget søde og trygge.

Nu er der så desværre opstået et problem...

Jeg er bange for den! -Altså vi har aldrig før haft et husdyr, og jeg er meget angst for hunde, og har altid været det, men jeg er bare helt i chok over at jeg faktisk er bange for killingen.

Jeg kan ikke lide det med at den er så legesyg og bider i mine fingre, selvom jeg jo inderst inde godt ved at den gør det fordi den vil lege, og at det er en naturlig ting for den.

Jeg kan fx. Blive så forskrækket når den lige bider i min hånd at jeg hurtigt trækker den til mig, og går lidt væk, hvor den så går efter mig, da den tror det er en del af en leg.

Og så kan jeg faktisk blive så bange at jeg kan begynde at græde. Alle de hurtige bevægelser og den vil så gerne lege, jeg synes det er svært... Hvad kan jeg gøre for at få det til at fundgere? Jeg går også og føler mig så stresset for jeg kan slet ikke overskue at den er her hele tiden, selvom jeg på den anden side synes den er så utrolig sød og kærlig. Jeg vil ikke bytte den for noget i verden, men hvordan kan jeg blive tryg ved den? Nogle gode råd?

Knus Rimme. <3

Link til kommentar
Del på andre sites

**Jeg kan ikke lide det med at den er så legesyg og bider i mine fingre, selvom jeg jo inderst inde godt ved at den gør det fordi den vil lege, og at det er en naturlig ting for den.**

 

Jamen nu er det også sådan, at man skal forsøge at undgå, at killinger leger med fingre og bider i dem...man skal ALTID i stedet bruge noget legetøj som killingen kan fange efter.

 

 

**Jeg kan fx. Blive så forskrækket når den lige bider i min hånd at jeg hurtigt trækker den til mig, og går lidt væk, hvor den så går efter mig, da den tror det er en del af en leg***.

 

Og det er faktisk også det værste du kan gøre.

 

For det første risikerer du grimme kradse-rifter når du trækker hånden til dig...og derudover, som du har fundet ud af, vil killingen opfatte det som en opfordring til at fortsætte "legen".

 

Hvad er løsningen så?

 

Man kan jo ikke forhindre, at en killing vil lege. Den mangler jo i høj grad en andenkat at lege med...killinger bruger meget tid på at lege sammen..de træner deres motorik og angrebsteknikker og sådan.

og når der ikke er andre katte i nærheden vil det gå ud over andet levende der bevæger sig, nemlig fingre og tæer o.s.v.

 

Man kan lade være med at opfordre killingen til at fange efter fingrene og i stedet altid have et legetøj parat...de fleste bruger en såkaldt "drillepind", altså en pind med en dusk fjer eller noget sat på enden...

 

Men hvis killingen alligevel angriber, så skal den lære hvornår den skal stoppe.

 

Hvis den flyver på og leger og bider, så skal man ikke trække hånden til sig. Tværtimod skal man forholde sig helt i ro..uden nogen modstand og samtid sige en eller anden lyd....nogen giver et piv fra sig, som man kunne forestille sig, at en anden killing ville gøre hvis det gjorde ondt på den.

Det skal få killingen til at lære, at hvis hånden holdes stille og det gør ondt, så må den ikke fortsætte.

 

M.h.t. at være bange og utryg ved killingen, så løser det sig forhåbentligt stille og roligt hen ad vejen...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...