Hop til indhold

Rød/brune pletter


Kawwah

Recommended Posts

Min kat begyndte lige pludselig at klø sig meget omkring brystet. Og efter at have checket fandt jeg nogle små udslæts lignende plamager der starter under hendes kæbe, og går ca. 1 cm ned af hendes bryst. Først tænkte jeg loppebid, men siden hun er og altid har været en indendørs kat, ved jeg ikke helt hvor god den forklaring er.

 

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende?

 

Hendes humør har ikke ændret sig overhovedet. Hun spiser og drikker, og er stadig ligeså fræk og hyper som hun altid har været.

Link til kommentar
Del på andre sites

Indekatte kan skam også få lopper...der behøver du, eller andre der kommer i hjemmet, blot have en enkelt loppe med hjem i tøjet el.lign.

 

Lopper konstateres lettest ved at tage noget hvidt stof, gøre det fugtigt og stille katten derpå. Så børstes katten...og hvis der falder nogen små sorte grumser ned, som farves rødlige når de kommer på det fugtige stof, så har katten lopper, for det er loppelort der drysser af. Det er nemlig ikke altid at lopperne befinder sig på selve katten...det gør de kun når de skal suge blod og lægge æg.

 

Men det kan selvfølgelig også skyldes andre ting..

 

"kattebumser", Felin acne, ses som et "brun/sort grumset" udslæt især under hagen.

Man ved ikke hvad det kommer af, men en teori er at det kan skyldes hvis katten fodres af plasticskåle.

 

Allergi er en anden mulighed.

 

Eller lokal irritation....nu ved jeg ikke hvilken kat det er, men f.eks. langhårede katte der enten savler (især perser) eller hvis vand og foderrester kan samle sig og holde pels/hud fugtigt under hagen og på halsen, kan det medføre irritation.

 

Men under alle omstændigheder, hvis du ikke konstaterer lopper så det kan klares med en loppekur, så bær du jo lade dyrlægen se på katten

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...