Hop til indhold

Sur nabo


Kamillapie

Recommended Posts

Hej alle..

 

Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med en lov om hvad ens nabo kan gøre ved ens katte? Eller generelt bare en lov om katte?

Min nabo har nu op til flere gange truet mig, med at han vil gøre noget ondt mod vores katte, fordi vi ikke holder styr på dem.

Men hvordan holder man lige styr på 3 ude katte? Vi er ikke de eneste i området der har katte, og der er faktisk kommet flere til fordi der er flyttet nogen ind længere henne... Han kan ikke engang holde styr på hvis der er hvis af kattene, for han har flere gange beskyldt vores katte for noget, hvor jeg så har kunnet fortælle ham eller se at det var det ikke.

Han har selv en hund og påstår at han ikke kan have åbne vinduer fordi at vores katte vil gå ind til ham. Og det skal lige siges at så vidt jeg ved, har vores katte aldrig været derinde, men jeg har været inde og hente min genbos kat derinde, fordi han troede det var vores.

 

Tak på forhånd!

Link til kommentar
Del på andre sites

Desværre har din nabo ret i henhold til loven (Mark- og Vejfred - http://www.hegnsyn.dk/pdf/markfred.pdf). Man har pligt til at holde sine husdyr inden for egen matrikel.

 

Jeg har også en kat som er udekat (selvom det faktisk er ulovligt at lade den rende rundt).

 

Din nabo kan i sidste ende annoncere i lokalavisen, at han vil skyde de katte som kommer ind på hans grund, og er derefter i sin gode ret til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

I må hegne kattene ind. I følge loven, skal man holde husdyr på sin egen grund. at folk så ikke gør det, mine naboers høns går hele huset rundt og de GALER. Det må de så. Mine katte render også løse. Men er der bare 1, der beklager sig, så må I holde kattene inde, det er loven. Det same gælder hunde, heste og kvæg. De skal være på egen grund.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min nabo med høns, har jeg mistænkt for at - vi mangler temmelig mange katte! Men det har de altså ret til. :mad: Til gengæld hvis mine katte æder deres, på min grund, så må de. Men det er svært, jeg har ikke lyst til nabokrig. Sidst gik jeg ned fordi, en af hanerne var syg. Det var han IKKE- og ham og hans ven... Og BLA bla.Sidst var han død og vennen lå I fryseren. Jeg havde ret I, den var syg. Men min nabo er lidt underlig. At hønsene laver støvbade, som kattene gør I. :) Ha ha ha haeeee.Ikke mit problem.:rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...