Hop til indhold

indekat og gåture?


linettekjaersgaard

Recommended Posts

Hej, jeg har lige fået den dejligste lille killing, Mitzi.

Jeg bor i lejlighed og derfor er hun en inde-kat

Jeg kan rigtig godt lide at gå ture og ville elske hvis jeg kunne tage Mitzi med mig (selvfølgelig med sele).

Min kæreste mener dog, at det ville være synd for katten, hvis hun kun kommer udenfor en gang imellem, "da hun vil finde ud af alt det hun går glip af når hun er i lejligheden".

 

Mit spørgsmål lyder derfor: Kan det lade sig gøre at gå tur med hende 2-3 gange om ugen, uden at hun ville blive ked af at være i lejligheden resten af tiden?

 

Et andet spørgsmål er: Kan en killing blive i en sele uden at kunne slippe ud af den?

 

Mvh Linette Kjaersgaard

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, jeg har lige fået den dejligste lille killing, Mitzi.

Jeg bor i lejlighed og derfor er hun en inde-kat

Jeg kan rigtig godt lide at gå ture og ville elske hvis jeg kunne tage Mitzi med mig (selvfølgelig med sele).

Min kæreste mener dog, at det ville være synd for katten, hvis hun kun kommer udenfor en gang imellem, "da hun vil finde ud af alt det hun går glip af når hun er i lejligheden".

 

Mit spørgsmål lyder derfor: Kan det lade sig gøre at gå tur med hende 2-3 gange om ugen, uden at hun ville blive ked af at være i lejligheden resten af tiden?

 

Et andet spørgsmål er: Kan en killing blive i en sele uden at kunne slippe ud af den?

 

Mvh Linette Kjaersgaard

 

Jeg ville ikke gøre det hvis du ikke har tid til at gøre det hver dag.

 

Jeg har en veninde der også har to indekatte, hun synes også det kunne være sjovt at gå tur med dem, men har fortrudt. For kattene kan ikke finde ud af kun at komme ud en gang i mellem. Det har resulteret i katte der går og skriger fordi de vil ud, katte der hænger i dørhåndtaget til yderdøren, samt forsøger at smutte ud mellem benene på dem når døren åbnes. Det er heldigvis aftagende, men det har taget lang tid at få kattene nogenlunde "normale" igen. Dog er de stadig nødt til at holde hoveddøren låst da kattene stadig forsøger at åbne den.

 

Det skal selvfølgelig også siges at jeg har hørt flere historier hvor det godt kan lade sig gøre, men for mig ville det være for stor en chance at tage. Mine katte elsker lejligheden, og er totalt ligeglad med hoveddøren. Det vil jeg gerne at de bliver ved med :) Så mine må vente med udelivet til jeg kan få en have jeg kan hegne ind så de er i sikkerhed :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres råd :) eftersom hun kun er 4 måneder, så tager jeg chancen med det :) jeg har fulgt Landbo's råd, så jeg giver hende sele og snor på, og kommer hende i en taske, hvor hun kan kigge ud. Så går jeg i en nærliggende skov, hvor hun får lov at komme ud og kommer hende i tasken igen på hjemvejen :) jeg har været ude med hende to gange og indtil videre går det super godt! Så krydser fingre for at det fortsætter sådan :D

Mvh Linette

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg har 2 katte også, jeg har også seler til dem, men netop som sagt tidligere, så tager jeg dem ikke ud når jeg er hjemme, men når jeg er på besøg hos mine forældre, så kan jeg tage dem i selen og ud i deres have, hvor alt kan undersøges og opleves, så når de er der så kan de komme ud, men når vi er hjemme så er de inde katte, og så er det netop delt helt op, så der ikke hersker forvirring, om hvorfor de ikke må komme ud hver dag.

 

Ud over det er det en fantastisk oplevelse, at se 2 inde katte gå på opdagelse, også selv om de er i sele, de nyder at opleve nye ting, og så er de fuldstændig bombede resten af dagen, på grund af alle de nye sanse indtryk de modtager.

 

Dog tror jeg aldrig du kommer til at "gå tur" med din kat, det er som regel din kat der går tur med dig, fordi en kat er ikke som en hund, den følger ikke bare efter dig, de er meget forsigtige og skal undersøge ting, hvor en hun er meget mere "du bestemmer" agtig :-)

 

Men ja som sagt du skal ikke tage dem med ud, hvis du kun kan gøre det en gang imellem, for så bliver de nemlig forvirrede :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...