Hop til indhold

Recommended Posts

  • 7 months later...

Jeg har lige kigget hurtigt i salgsannoncerne - det forbavser mig såre at se, at det er muligt at give katte væk her på forum. Hvorfor er det det? Det kan da umuligt være i kattens interesse - det er iaf ikke med til at fremme kattens status generelt...

Forhåbentligt slækkes der ikke på 12-ugers reglen herinde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Andre fora har krav om en minimumspris i annoncen - hvis katten tilbydes til under den pris, så fjernes annoncen.

 

Er der på dette forum regler for gammel en killing må være, inden den flytter hjemmefra? Der er jo faktisk en lov nu, der kræver, at killinger først må flytte hjemmefra, når de er 12 uger.

 

http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=bek20091025-full

Nr. 1025 af 29. oktober 2009

JustitsministerietBekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

Brian Mikkelsen

Cristina A. Gulisano

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Er der på dette forum regler for gammel en killing må være, inden den flytter hjemmefra? Der er jo faktisk en lov nu, der kræver, at killinger først må flytte hjemmefra, når de er 12 uger.

 

http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=bek20091025-full

 

Som jeg svarede i indlægget før - nej der slækkes ikke på 12 ugers reglen - og er også et krav her ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Jeg har nu været på forum et par dage og er overrasket over hvor mange tråde, der ender et helt andet sted end de startede. Jeg kan forestille mig, at det må være virkelig irriterende for trådstarter, at hans/hendes emne ender så meget OT som det over hovedet kan komme til.

Jeg færdes på et andet forum hvor der er adskillige redaktører, som sørger for, at folk opfører sig ordentligt og holder sig til de emner, der er sat i gang.

Var det muligt, at udnævne et par redaktører til den opgave her på katteforum.dk?

MVH Eva

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...