Hop til indhold

Katte problem med spisning.


Madzen

Recommended Posts

Hej katteforum, jeg er fuldstændig ny herinde, jeg har et stort problem med mine katte.

 

Jeg har 2 indekatte, Luna på 4 år og Loui på 6 måneder.

 

Problemt består i når de får deres mad, Luna som er en hunkat, hende har vi haft siden hun var lige godt 1 år, og hun har altid selv kunne dosere sin mad sådan at det varede hele dagen, og det er sådan set ikke hende som er problemet, problemet er Loui som er en han og godt og vel 6 mdr nu, når han får mad så æder han hele sin ration på en gang altså i løbet af 10 min, han vader rundt som en løve i sit bur lige inden han får mad, når han så har spist sin ration så smutter han over og begynder at spise af Lunas mad, hun får så ikke sin ration til at slå til, vi har været nød til at dele deres mad op i morgen og aften for at Luna bare skal have en mikroskopisk chance for at få noget at spise.

Han er så fræk så hvis vi sidder brandvagt ved Lunas mad så bare vi vender ryggen til og er uopmærksom bare i 10 sek. så er han der med det samme ved hendes madtrug.

Skal også lige sige at deres mad står i hver ende af vores spisested, jeg håber virkelig at der er en som kan hjælpe os med vores syntes vi "store" problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en helt naturlig måde at opføre sig på som kat. Nogen kan finde ud af at dossere og andre æder bare, hvad de kan. I gør det helt rigtige, nemlig at fodre dem to gange i døgnet med afmålte portioner. Sådan har jeg altid gjort med mine katte. I kunne fodre hunkatten i et lukket rum, hvor hankatten ikke har adgang til så længe, at hunkatten spiser, så behøver i ikke side vagt hele tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du er nødt til at fjerne begge madskåle når de har spist, selvom skålene ikke er tomme. Så skal Luna nok lære at spise op, mens der er noget.

 

Ja det var måske en måde, men Luna har jo altid været vant til at der var mad når hun var sulten, hun er sådan en slags Diva når det kommer til hvad hun gør :-) hun bestemmer selv i hvilket tempo hun spiser, men hun kan vel omvendes :-) hun skal vel også bare acceptere "Tyranen Loui" ligesom vi andre gør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...