Hop til indhold

Kat og altan


rsfaber88

Recommended Posts

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig en kat, katten skal være inde kat da jeg bor i lejlighed.

Jeg vil dog gerne have mulighed for at have mine vinduer og altandør åben.

Da jeg bor på 4. sal vil jeg høre om det er muligt at lære en kat ikke at gå ud på altanen, eller evt. bare ikke hopper ud over. Samt ikke hoppe ud af vinduerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

Giver Landbo helt ret! Katte og åbne vinduer/altaner er en virkelig dårlig kombination hvis man bor højt oppe. Jeg arbejder på en dyreklinik og hver forår/sommer kommer der et boom af nedfaldskatte. Alle sammen fordi ejeren godt troede at man liiige kunne lade et vindue stå åben og katten plejede jo at kunne finde ud af ikke at hoppe ud. Men sidder der en fugl eller katten for overbalance så falder de altså ud.

 

Herhjemme har jeg fået lavet nogle træ-rammer med net som jeg kan sætte i vinduerne om sommeren. Ellers bliver kattene lukket inde i soveværelset hvis der skal luftes ud. Åbne vinduer er derudover totalt no-go herhjemme.

 

Så den med at katte ikke falder ud eller kan lære det, holder simpelthen ikke. Som sagt ser jeg hvert år mange nedfaldskatte på klinikken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...