Hop til indhold

Vådfoder


konghans

Recommended Posts

Hej.

 

Mine katte vil under ingen omstændigheder spise lever og fisk! Men snart al vådfoder er tilsat mindst en af delene. De elsker kylling, men Whiskas har nu kun et produkt som hedder kylling/lever.

Gourmet fra Nestlé, kylling, indeholder også lever.

Hvis et menneske ikke kan lide lever, spiser mennesket jo heller ikke lever.

Har nogen et godt forslag til hvor man køber vådfoder med kylling, som smager af kylling og ikke af alt mulig andet?

 

De beste hilsner fra Mille & Mulle´s far

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

 

Mine katte vil under ingen omstændigheder spise lever og fisk! Men snart al vådfoder er tilsat mindst en af delene. De elsker kylling, men Whiskas har nu kun et produkt som hedder kylling/lever.

Gourmet fra Nestlé, kylling, indeholder også lever.

Hvis et menneske ikke kan lide lever, spiser mennesket jo heller ikke lever.

Har nogen et godt forslag til hvor man køber vådfoder med kylling, som smager af kylling og ikke af alt mulig andet?

 

De beste hilsner fra Mille & Mulle´s far

 

At give sine katte Whiskas er det samme som at vi mennesker spiser Junkfood. Whiskas er det produkt med mindst næring i.

 

I øvrigt så forstår jeg slet ikke det med kræsne dyr. Jeg har nu haft flere både hunde og katte, og de har altid spist, hvad der blev serveret for dem. Selvfølgelig har de (dyrene) skulle prøve mig af, men så blev maden bare fjernet, og nøjagtig det samme blev serveret igen til næste måltid. Endnu er der ingen katte eller hunde der er døde af sult ved siden af en madskål fuld af foder.

 

Men det er da klart at jeres dyr er kræsne, når i lader dem være det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal indrømme at jeg ikke vidste det med whiskas. Hun får ca et brev vådmad og så tørkost (Royal canin til killinger) oveni. Kunne da godt være man skulle finde et alternativ så. Det med råt kød er hun slet ikke til uanset hvad det er om det så er oksekød, kylling eller fisk. Til gengæld elsker hun røget røget laks og rejer. Det er dog kun som godbidder. Ellers er hun ikke interesseret.

 

Vil ikke sige at min er kræsen, der er bare noget hun kan lide bedre end andet. Det bliver serveret alligevel, og så må hun spise det. Det forsvinder ikke lige så hurtigt men det forsvinder trods alt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal indrømme at jeg ikke vidste det med whiskas. Hun får ca et brev vådmad og så tørkost (Royal canin til killinger) oveni. Kunne da godt være man skulle finde et alternativ så. Det med råt kød er hun slet ikke til uanset hvad det er om det så er oksekød, kylling eller fisk. Til gengæld elsker hun røget røget laks og rejer. Det er dog kun som godbidder. Ellers er hun ikke interesseret.

 

Vil ikke sige at min er kræsen, der er bare noget hun kan lide bedre end andet. Det bliver serveret alligevel, og så må hun spise det. Det forsvinder ikke lige så hurtigt men det forsvinder trods alt!

 

Hvis et rovdyr ikke er til råt kød, så er der sgu et eller andet galt. Min kat spiser som sagt alt. Det være sig RÅ kylling, Råt oksekød, vådfoder, tørfoder, ja selv rigtige kødben går han ombord i, og det har de katte og hunde jeg har haft altid gjort.

 

Man skal lige huske, at man ikke skal koge eller stege kylling og fisk med ben og så give det til katten eller hunden. Benene i kyllingen eller fisken bliver alt for porøse og kan gøre stor skade. Derfor skal de ligesom i naturen have det RÅT.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er som også råt kød vi har prøvet at give.

Hvis vi skal have hakkebøffer har hun fået en klat; ikke interesseret.

Hvis vi skal have kylling så et råt kyllingelår; ikke interesseret.

Hvis vi skal have fisk har hun fået et stykke der; ikke interesseret.

Hun snuser bare til det og går. Røget laks og rejer er hun helt vild med og står der lige så snart hun kan dufte det. Jeg tænker at det er fordi hun ikke har fået andet gennem sit indtil videre korte liv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der behøver ikke være noget i vejen med katten bare fordi den ikke spiser råt kød. At spise råt kød er jo et spørgsmål om tilvænning - ligesom løveunger der lærer at spise kød fordi deres mor gør det. En kat der aldrig er blevet præsenteret for råt kød ved nødvendigvis ikke hvad det er og kan måske ikke lide smagen. Jeg har en hankat der er utrolig selektiv mht. hvad han vil spise. Det er helt sikkert fordi han er møg forkælet, men sådan er det bare hjemme hos os, og så må jeg jo finde det mad han bedst kan lide :) Han spiser heller ikke råt kød.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er som også råt kød vi har prøvet at give.

Hvis vi skal have hakkebøffer har hun fået en klat; ikke interesseret.

Hvis vi skal have kylling så et råt kyllingelår; ikke interesseret.

Hvis vi skal have fisk har hun fået et stykke der; ikke interesseret.

Hun snuser bare til det og går. Røget laks og rejer er hun helt vild med og står der lige så snart hun kan dufte det. Jeg tænker at det er fordi hun ikke har fået andet gennem sit indtil videre korte liv.

 

Det er helt sikkert fordi, at som du skriver, katten ikke har prøvet andet. Det kan du så nå at rette op på endnu. Server det for katten. Spiser den det ikke, så¨fjern det igen. Server det samme næste gang. Og bliv ved indtil katten spiser det. Som sagt, så er der ikke nogen kat der er død af sult foran en fuld madskål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der behøver ikke være noget i vejen med katten bare fordi den ikke spiser råt kød. At spise råt kød er jo et spørgsmål om tilvænning - ligesom løveunger der lærer at spise kød fordi deres mor gør det. En kat der aldrig er blevet præsenteret for råt kød ved nødvendigvis ikke hvad det er og kan måske ikke lide smagen. Jeg har en hankat der er utrolig selektiv mht. hvad han vil spise. Det er helt sikkert fordi han er møg forkælet, men sådan er det bare hjemme hos os, og så må jeg jo finde det mad han bedst kan lide :) Han spiser heller ikke råt kød.

 

Jeg mente skam heller ikke, at der var noget i vejen med katten. Det er nok mere ejeren. ;)

 

Og som du selv skriver, så er katten møgforkælet, og det kan den jo ikke gøre for. Det minder mig om min tante og hendes lille puddelhund, der kun spiste stegt kalvekød. Det tror da pokker den kun spiser det, når det er det der bliver serveret for den, hvis den ikke ville spise det andet der blev serveret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er helt sikkert fordi, at som du skriver, katten ikke har prøvet andet. Det kan du så nå at rette op på endnu. Server det for katten. Spiser den det ikke, så¨fjern det igen. Server det samme næste gang. Og bliv ved indtil katten spiser det. Som sagt, så er der ikke nogen kat der er død af sult foran en fuld madskål.

 

Hun har altid fået en blanding af vådmad og tørkost som jeg egentlig gerne vil holde lidt fast i men tænkte det andet som et supplemen. Hun er lidt tynd så derfor vil jeg gerne have styr på hvad hun får

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...