Hop til indhold

Katten kan ikke holde balancen (virker beruset)


Thomas83

Recommended Posts

Hej min kat har fået det lidt underligt her det sidste døgns tid.

Han kunne ikke finde ind til morgen og sad udenfor i busken og miavede og her senere på dagen har han fået problemer med at gå og holde balancen, lidt som om han er beruset af alkohol. Vi var hos dyrlægen og hun kunne kun konstatere at temperaturen, pupiller og øre er fine nok hun mente det kunne være sukkerunderskud, så han fik saltvand og druesukker, men det virker ikke som om han er i bedring.

Er der nogen af jer der har oplevet noget ligende så er jeg meget interesseret i at høre fra jer

Link til kommentar
Del på andre sites

Tumor er kræft. Jeg mener ikke de opererer inde i hovedet på dyr, men det er jo slet ikke sikkert, at det er en tumor. Det kan være mange andre ting. Min hund døde af en tumor, som havde sat sig på balancenerven, og derfor kunne han lige pludselig heller ikke holde balancen. Det var derfor, at jeg kom til at tænke på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min første tanke er en tumor eller virus på balancenerven, ligesom vi mennesker (og alle andre dyr) kan få. Synes dog det lyder underligt, at dyrlægen ikke undersøger sagen nærmere, men bare konstaterer at temperatur, pupiller og ører er fine.

 

Nu er det et par dage siden du har skrevet, hvordan går det med ham? Er det blevet bedre efter han har fået saltvand og druesukker?

Link til kommentar
Del på andre sites

Han har fået det meget bedre og han har fået styr på benene, går dog stadig lidt stift og forsigtigt. Dyrlægen kunne skam også finde ud af mere, men det ville koste en blodprøve til 1400kr, så vi blev enige om at lige trække den nogle dage og se om der bliver bedring ellers får vi selvfølgelig lavet en blodprøve på ham, de små stakler skal jo ikke gå og have ondt i alt for lang tid. hvad behandles en virus med og hvor længe står det på? Jeg har ikke indtryk af at han har ondt nogle steder da han stadig gider lege lidt og spinde osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt, at høre at han har fået det bedre. Så skal i nok bare give det lidt tid.

 

Undrede mig også hvis dyrlægen bare havde undersøgt det og ikke andet, men kan godt forstå Jeres valg.

 

Virus på balancenerven medfører svimmelhed, usikker gang, kvalme evt. opkastning. Det er noget, der bare skal gå over af sig selv efter nogle uger. Havde på et tidspunkt en hund der havde det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...