Hop til indhold

Hjælp mig!!


Thallepigen

Recommended Posts

Jeg har to katte, en han og en hun kat - det er søskende.

Begge katte er for en måneds tid siden begyndt at komme uden for, da jeg bor ved siden af et naturområde. Men nu er min hankat væk på fjerde døgn :(

 

Er det normalt at de til tider bare bliver væk?

Min hunkat kommer gladeligt hjem hver dag, når jeg kommer hjem fra skole. Men han er endnu ikke kommet tilbage.

Jeg er begyndt at blive bekymret for ham nu.

 

Så det kunne være rart, at høre om andre har prøvet det samme - hvor deres kat evt. er vent tilbage :)

 

På forhånd, mange tak..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det med gruset passer! Hvis du vel og mærke HAR hældt det ud, før/imedens katten lærer at finde rundt på grunden. Ellers tror, jeg ikke, det virker.

 

Du skal ud og lede og kalde, en kat kan være væk ganske kort hjemmefra (jeg har haft genboens- 50 meter oppe ad vejen, de savnede den meget! Og jeg stod der, hvor kommer dén fra?!)

 

Udover gruset: Allekald! Lær kattene, at de skal komme på et signal, hos os er det "Misse MIISSE MISSER!" + raslen af tørfoder i en lille bøtte (jeg bruger et emaljekrus), ellers kan man banke på en dåse kattemad. Humlen er: Det trænes FØR, de kommer ud.

 

Jeg træner mine ved, at der kommer et eller andet i madskålen, som de er vilde med. Dåsemad, rejer, tun, ost, frikadelle, leverpostej eller....

 

Forhåbenligt dukker han op igen! (Y) (Y) (Y)

 

Efterlys ham hos de nærmeste dyrlæger, supermarkeder/købmænd og også DB.

 

Mvh

Pinny

Redigeret af Pinny
rettelse
Link til kommentar
Del på andre sites

De er begge trænet til at komme når jeg pifter, det lærte jeg dem da jeg fik dem. Og før i tiden kom han også altid når jeg piftede, men det gjorde han bare ikke for fem dage siden.

Jeg har tænkt mig at efterlyse ham på nettet og med sedler.

 

Ang. kattebakken, så har jeg aldrig lagt grus ude foran før. Havde bare hørt om det, og tænkte at det måske kunne hjælpe - hvis han nu var i nærheden..

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtig dejligt at høre! Har ikke selv prøvet det, men må være forfærdeligt!

 

Nu håber vi ikke at det sker en anden gang, men ellers er der også muligheden på http://www.katteregister.dk hvis de altså er registreret der. Det kan ske med både chip og øremærke hvor du så kan notere at den er væk. Mener det koster omkring 100 kr. (engangsbeløb) at blive registreret men jeg vil da så også mene det er pengene værd hvis uheldet skulle være ude

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...